نگینی در غرب پایتخت

برای بسیاری از همکاران شاغل در ستاد مرکزی سازمان تأمین‌اجتماعی، مجموعه «نگین‌غرب» یک مکان دائمی برای رسیدن به آرامش است. در حقیقت، پر بیراه نیست اگر بگوییم آرامش به دست آمده از فضای این مجموعه از طریق همکاران ستاد مرکزی در تمام کشور تسری می‌یابد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، مؤسسه فرهنگی ورزشی تأمین در سال ۱۳۸۴ تأسیس شد و از همان ابتدا، فعالیت خود را در مجموعه فرهنگی ورزشی نگین غرب، واقع در خیابان آزادی، ابتدای جیحون آغاز کرد. در حال حاضر این مؤسسه جزو یکی از واحدهای فرعی سازمان تأمین‌اجتماعی و بزرگترین مؤسسه فرهنگی ورزشی این سازمان به شمار می‌رود. خدمات‌رسانی به بازنشستگان و کارکنان این سازمان از مجموعه وظایف این مؤسسه است.


 
مجموعه‌ای چندمنظوره
مدیرعامل مؤسسه با بیان اینکه وظیفه اصلی این مؤسسه در حال حاضر، راهبری و مدیریت مجموعه فرهنگی، ورزشی نگین‌غرب است، گفت: «هدف ما در اینجا، ارائه تسهیلات و خدمات مرتبط به برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری، برگزاری سمینار و همایش‌ها، سخنرانی‌ها، جشن‌ها و سایر فعالیت‌های فرهنگی از جمله نمایش فیلم، تئاتر و موسیقی به کارمندان و بازنشستگان است.» نادر آزاده با بیان اینکه این مجموعه توانسته برای ۴۶ نفر شامل ۳۵ مرد و ۱۱ زن ایجاد اشتغال کند، تأکید کرد: «در کنار امکانات موجود، خدماتی نظیر برگزاری مسابقات، اردوهای ورزشی، تشکیل تیم‌های ورزشی، اجاره سالن‌های همایش، سالن‌های ورزشی، اجتماعات، پذیرایی و... نیز در این مجموعه ارائه می‌شود.»
 
تلاش برای حل مشکل ترافیک و پارکینگ
وی ادامه داد: «مجموعه نگین‌غرب دارای یک سالن اجتماعات با امکانات و قابلیت‌هایی همچون سیستم صوتی، نورپردازی و تهویه مطبوع است که گنجایش ۶۵۰ نفر را داشته و در طول سال، پذیرای مهمانان و برگزاری کنسرت و همایش است.» مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ورزشی نگین تأمین با بیان اینکه در سال گذشته، سازمان تأمین‌اجتماعی حدود ۵۰ مراسم (با حضور ۳۰ هزار نفر) در این مجموعه برگزار کرده است، افزود: «یکی از مشکلات و معضلات این مؤسسه در زمان خدمات‌رسانی به مدعوین، شلوغی خیابان آزادی و یک‌طرفه بودن برخی خیابان‌های اطراف آن و همچنین عدم وجود پارکینگ است. برای رفع این تلاش داریم تا دو ملک اطراف مجموعه خریداری شود تا علاوه بر ایجاد پارکینگ، دسترسی به خیابان کارون نیز برای تسهیل در آمدوشد فراهم شود.»
 
تخفیف برای همکاران سازمانی و بازنشستگان
وی در خصوص امکانات تفریحی ورزشی برای استفاده بازنشستگان نیز گفت: «ما سالن چندمنظوره ورزشی مجموعه را دو سال قبل بازسازی کردیم و در آن قابلیت برگزاری کلاس‌های آموزشی ورزشی مانند تی‌آرایکس، ایروبیک و پیلاتس و انواع ورزش‌های توپی و... برای آقایان و بانوان را نیز فراهم کرده ایم.» آزاده با بیان اینکه سالن ورزشی مزبور همه روزه از ساعت ۶ صبح الی ۱۲ شب قابل استفاده است، در ارتباط با سایر خدمات مجموعه نیز افزود: «متأسفانه در حال حاضر، استخر این مجموعه در راستای رعایت دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسته است. مجموعه نگین‌غرب دارای دو استخر با ابعاد ۲۵ در ۱۲.۵ مترمربع برای آقایان و بانوان بوده که از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب فعال هستند.» وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی پروتکل‌های بهداشتی در سایر بخش‌های مجموعه رعایت شده و همه بخش‌ها به صورت روزانه ضدعفونی می‌شوند، خاطرنشان کرد: «در سال حدود ۶۰ هزار نفر از سالن ورزشی چندمنظوره استفاده کردند. تمامی مسائل اخلاقی، انضباطی و بهداشتی نیز در این مؤسسه، رعایت می‌شود و تمامی امکانات با هزینه مناسب در اختیار عموم قرار می‌گیرد. در واقع باید گفت این موضوع وجه تمایز این مؤسسه با سایر مؤسسات مشابه است.» 
 
ویژگی‌های استخر مجموعه
به گفته وی، استخرهای این مجموعه به استخر کودک، سونا خشک، سونا بخار، جکوزی، ماساژ و سالن بدنسازی مجهز است. در سال ۱۳۹۸ بیش از ۱۷۰ هزار نفر از این استخرها استفاده کردند و ۲ هزار و ۸۹۶ نفر نیز در استخرهای این مؤسسه آموزش شنا دیدند. لازم به ذکر است بازنشستگان بالای ۶۰ سال می‌توانند به طور رایگان از این استخرها استفاده کنند. این استخرها از نظر بهداشتی یکی از استانداردترین استخرها در تهران به شمار می‌روند که با نصب دستگاه الکترولیز در آن باعث دفع کلرهای آزاردهنده و مضر برای بدن برای مراجعه‌کنندگان می‌شود.  
 
استخرها
استخر آقایان: دارای مساحتی بالغ بر هزار و ۳۰۰ متربع و دارای استخر استاندارد به ابعاد ۱۲.۵ در ۲۵ متر، سوناهای خشک و بخار، جکوزی، ماساژ، حوضچه آب سرد، استخر کودکان، بدنسازی مجهز به تجهیزات هوازی و قدرتی مجزا، کافی‌شاپ، مدرسه و تیم شنای پسران، کلاس‌های متنوع آموزشی (که توسط اساتید مجرب و کارآزموده هدایت می‌شوند) و پخش زنده مسابقات ورزشی (فوتبال) و تصاویر متنوع با صفحه نمایش چهار مترمربع در داخل استخر است.  
استخر بانوان: دارای مساحتی بالغ بر هزار و ۲۰۰ متربع و دارای استخر استاندارد به ابعاد ۱۲.۵ در ۲۵ متر، سوناهای خشک و بخار، جکوزی، حوضچه آب سرد، استخر کودکان، بدنسازی مجهز به تجهیزات هوازی، قدرتی و کراس‌فیت، مدرسه و تیم شنای دختران، کلاس‌های متنوع آموزشی با هدایت اساتید مجرب و کارآزموده است.
 
تأسیسات
آزاده با اشاره به اینکه در نگین‌غرب، تأسیسات یک نقطه حساس به شمار می‌رود، تصریح کرد: «در این راستا هفت نفر از بهترین نیروهای تاسیسات در این بخش مشغول به فعالیت هستند. همچنین در دو سال گذشته مبلغی بالغ بر ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تعمیرات هزینه شده است. آب استخرها علاوه بر گردش و تصفیه ۲۴ ساعته توسط فیلترهای مجهز و به‌روز توسط دستگاه‌های پیشرفته الکترولیز و اوزون به طور مستمر و استاندارد کلرزنی و تزریق اوزون در آن صورت گرفته و به این ترتیب آبی زلال و عاری از هرگونه سختی، میکروب و باکتری دارد. بعد از هر سانس، فاکتورهای کلر، (PH)، سختی و دمای آب و محیط اندازه‌گیری شده و در صورت نیاز تعدیل می‌شوند. همچنین آزمایشات شیمیایی، میکروبی و بیولوژی به طور مستمر و در فواصل استاندارد انجام می‌شود و نتیجه آن نیز از طریق فضای مجازی به نظر مراجعان و بهره‌برداران می‌رسد.
 
رستوران مجموعه نگین
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ورزشی نگین تأمین در ارتباط با تهیه‌ غذا در این مجموعه توضیح داد: «تاکنون در رستوران‌های این مجموعه طبخ ۱۰۸ هزار پرس غذا در سال ۹۸ جهت ارائه به خانواده سازمان تأمین‌اجتماعی انجام گرفته است. هر یک از کارکنان سازمان می‌توانند یک‌بار در طول هفته به تعداد اعضای خانواده خود غذای یارانه‌ای دریافت کنند. در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم تمایل عموم به صرف غذا در رستوران، این میزان کاهش یافته و تا به امروز کمتر از ۳۰ هزار پرس غذا به همکاران سازمانی ارائه شده است.»
 
اهداف کلان مجموعه
آزاده افزود: «برنامه‌های توسعه‌ای از اهداف کلان این مؤسسه است اما متأسفانه شیوع ویروس کرونا آسیب جدی به مجموعه وارد کرده؛ بنابراین برای ما مهم است که سازمان تأمین‌اجتماعی توجه بیشتری به این مؤسسه داشته باشد. البته در این راستا، این مجموعه مورد لطف و توجه مدیرعامل سازمان قرار گرفته است. به همین منظور با سازمان قراردادی منعقد شد تا در این شرایط، آسیب کمتری به مؤسسه وارد شود و بتواند به فعالیت خود کماکان ادامه دهد. همچنین احداث تونل مه، اتاق نمک، اتاق سرد، ساخت آبشار سرد برای بخش استخر و احداث واحد اقامتی سازمان، احداث واحدهای فرهنگی و هنری مانند کلاس موسیقی و... احداث فضای اداری، افزایش فضا برای سالن ورزشی، سالن آرایشگاه، خشکشویی، مهدکودک و... از اهداف توسعه‌ای آینده نگین‌غرب است.»
 
راه‌های ارتباطی؛ رزرو امکانات 
وی در پایان تأکید کرد: «تمامی امکانات این مؤسسه از طریق سایت مجموعه قابل رزرو شدن است. این مجموعه در تلاش است با همکاری دیگر مجموعه‌های همکار بتواند فضا را برای بازنشستگان و کارمندان این سازمان دلچسب‌تر کرده و مجموعه‌ای مناسب را جهت استفاده این عزیزان و خانواده‌های‌شان فراهم کند. پرسنل شاغل و بازنشستگان و همچنین عموم مردم به صورت آزاد می‌توانند با ورود به سایت مجموعه نگین غرب (neginetamin.com) از امکانات این مجموعه استفاده کنند.»

کد خبر: 1159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =