تلاش نمایندگان برای احقاق حق سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان آن

نماینده مردم آذربایجان شرقی از تصویب اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ و تلاش برای احقاق حق سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان این سازمان خبر داد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در حاشیه نشست مشترک مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی و نمایندگان تشکل‌های کارگران و بازنشستگان با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین اظهار داشت: یکی از خدمات اخیر دولت برای بازنشستگان، متناسب‌سازی حقوق دریافتی آنان است که این متناسب‌سازی مستمری ها مطابق بند ب ماده ۱۲ برنامه ششم توسعه محقق شد.

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی ادامه داد: این ماده قانونی سازمان تامین اجتماعی را موظف می‌کرد در طول اجرای برنامه مستمری‌ها را متناسب‌سازی کند.

وی افزود: بخشی از این متناسب سازی در سال جاری انجام شده و بخشی دیگر در بودجه ۱۴۰۰ دیده شده است. در لایحه اول به صورت کلی ۹۰ هزار میلیارد تومان نوشته شده بود، در اصلاحیه لایحه بودجه، ۱۲۰ هزار میلیارد آورده شد و در کمیسیون تلفیق به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رسید. شرکایی نیز دارد که شامل کمک به صندوق بازنشستگی، رد بخشی از بدهی دولت به تامین اجتماعی، بخشی از پاداش کارکنان دستگاه‌های اجرایی، رتبه بندی معلمان و... می‌شود.

وی ادامه داد: ۹۰ هزار میلیارد تومان به طور خاص پیشنهاد شده به سازمان تامین اجتماعی برسد. در یک بند ۶۰ هزار میلیارد تومان و در بند دیگر ۳۰ هزار میلیارد تومان آورده شده است که تلاش داریم حتما در بودجه ۱۴۰۰ دیده شود.

نماینده مردم آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای احقاق حق سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان آن انجام خواهیم داد، تصریح کرد: تبصره ۲ بند واو به پرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی اشاره می‌کند که ما آن را تصویب خواهیم کرد تا دست سازمان تامین اجتماعی برای ادامه متناسب‌سازی و جلب رضایت بازنشستگان خود باز شود.

وی از ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده توسط مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای حل مشکلات بازنشستگان در پایان تاکید کرد: این موضوع قطعا در بررسی اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ رای خواهد آورد.

کد خبر: 9352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =