امضای تفاهم‌نامه همکاری وزرای کار ایران و روسیه

برنامه اقدام مشترک همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران و وزارت کار و حمایت اجتماعی فدراسیون روسیه امضا شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد  بر تحکیم و تقویت روابط بین دو کشور تاکید کرد.
 وی گفت : خوشبختانه همکاری‌های دو کشور ایران و روسیه در بخش های سیاسی و منطقه‌ای در سطح مناسبی است و  باید تلاش کنیم همکاری‌های اقتصادی نیز  توسعه یابد.
شریعتمداری با اشاره به برگزاری نشست های قبلی  گفت: بسیار خوشبختم نشست بهمن ماه سالجاری  به ثمر نشست و امروز شاهد امضای برنامه اقدام یادداشت تفاهم هستیم.
 شریعتمداری با اشاره به برنامه اقدام مشترک بین دو کشور گفت: زمینه های همکاری در حوزه های روابط کار، تامین اجتماعی، توسعه اشتغال و اعزام نیروی کار فراهم شده است و اجرای مفاد آن، می‌تواند سهم مهمی در تقویت روابط بین دو کشور داشته باشد.
 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ضرورت همکاری در حوزه تامین اجتماعی، افزود : شباهت های زیادی بین سیستم تامین اجتماعی در ایران و روسیه وجود دارد و ما از امضای موافقت نامه تامین اجتماعی بین دو کشور استقبال می کنیم.
در این نشست آنتون کوتیاکوف وزیر کار وحمایت اجتماعی فدراسیون روسیه نیزگفت: در سه ماهه اول، کار گروه‌هایی از سوی دو وزارتخانه، مفاد برنامه اقدام مشترک را کارشناسی و بررسی کردند.
 وی حوزه های تامین اجتماعی، روابط کار،  اعزام  نیروی کار،  مستمری برای بازنشستگان و تبادل تجربیات بین دو کشور را از مهمترین حوزه‌های همکاری بین دو کشور در برنامه اقدام مشترک   برشمرد.
وزیر کار و حمایت‌های اجتماعی فدراسیون روسیه به توسعه و تقویت و تحکیم روابط بین دو کشور در حوزه های مشترک همکاری تاکید و ابراز امیدواری کرد نشست های بعدی بین دو وزارتخانه به صورت حضوری انجام شود.
در پایان این نشست، برنامه اقدام مشترک یادداشت تفاهم همکاری به امضای محمد شریعتمداری، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ایران و آنتون کوتیاکوف، وزیر کار و حمایت‌های اجتماعی فدراسیون روسیه رسید.
قبل از امضای این سند، صورتجلسه کارگروه مشترک دو کشور توسط مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و معاون همکاری های بین المللی وزارت کار و حمایت های اجتماعی فدراسیون روسیه به امضا رسید.

کد خبر: 11146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =