تشدید نظارت‌ بر دستورالعمل های بهداشتی در واحدهای تولیدی

معاون روابط کار از تشدید نظارت‌ها بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در واحدهای تولیدی و صنعتی و ابلاغ آن به ادارات بازرسی کار اجرایی استان ها خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی، معاون روابط کار در یکصد و شصت و چهارمین جلسه شورای عالی حفاظت فنی با اعلام این خبر گفت: با توجه به شرایط بحرانی همه‌گیری بیماری کرونا در کشور، نظارت‌ها بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در واحدهای تولیدی و صنعتی تشدید و به ادارات بازرسی کار اجرایی استان ها ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای صحیح و اثر گذاری مصوبات شورای عالی کار باید اقداماتی در ادارات اجرایی صورت گیرد، خاطر نشان کرد: در همین راستا ضروری است مصوبات شورا توسط ادارات استانی و ادارات تابعه شهرستانی به کارگران و کارفرمایان اطلاع رسانی شود.

شاکرمی افزود: برنامه ریزی برای آموزش تخصصی آیین نامه‌های مصوب برای بازرسان کار اجرایی و بعد از آن اجرای آموزش‌های عمومی برای جامعه هدف و همچنین نظارت بر اجرای صحیح آیین نامه‌ها توسط اعضای شورا و بازرسان کار به عنوان متولی این موضوع در کشور، از دیگر اقداماتی است که همواره باید مورد توجه مدیران کل اجرایی استان ها قرار گیرد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آمار مصوبات شورای عالی حفاظت فنی در زمینه تصویب آیین نامه و دستورالعمل‌های حفاظت فنی در ۲ سال اخیر اشاره کرد و از  افزایش ۵۰ درصدی تعداد مصوبات شورا نسبت به مدت مشابه خبر داد.

شاکرمی گفت: تدوین ۴ آیین نامه جدید و بازنگری ۴ آیین نامه و سایر دستورالعمل ها در این مدت، حاصل تلاش های همه اعضای شورای عالی و توجه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مسائل حفاظتی فنی و ایمنی کار به عنوان یک اولویت است.

به گفته معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این جلسه بازنگری شیوه نامه تدوین آیین نامه و دستورالعمل‌های حفاظت فنی به منظور  ایجاد وحدت رویه در تدوین مستندات شورای عالی حفاظت فنی و همچنین ایجاد ساختارهای برون سپاری مبتنی بر تنظیم ضوابط تدوین آیین نامه ها و دستورالعمل های حفاظت فنی در دستور کار قرار گرفت که پس از بحث و تبادل نظر اعضا و اخذ به تأیید اعضای شورا رسید.

کد خبر: 1201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =