بوکسور ایرانی در یک قدمی تاریخ‌سازی

بوکسور سنگین‌وزن تیم‌ جوانان ایران با پیروزی مقابل بوکسور روس، می‌تواند نخستین مدال ایران در تاریخ رقابت‌های جهانی این رشته را کسب ‌کند.

به گزارش آتیه آنلاین، در ادامه رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۱ لهستان، شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ سه بوکسور ایران در اوزان ۴۹، ۶۴ و ۹۱ کیلوگرم روی رینگ رفتند که دو باخت و یک برد حاصل تلاش آن‌ها بود.

به این ترتیب سیدعلی سیدصدری بوکسور وزن ۹۱ کیلوگرم ایران در دومین مبارزه خود از این رقابت‌ها به مصاف «رزینچک» از جمهوری چک رفت که با ارائه یک مبارزه قدرتمندانه، به پیروزی دست یافت تا تنها به یک برد دیگر برای کسب نخستین مدال ایران در تاریخ مسابقات جهانی (همه رده‌های سنی و بزرگسالان) فاصله داشته باشد.

صدری در راند اول یک بار و در راند سوم دو مرتبه بوکسور چک را ناک دان کرد تا داور مسابقه قبل از اینکه مبارزه به پایان برسد، این دیدار را متوقف و صدری را برنده این دیدار معرفی کند. بوکسور سنگین وزن ایران در دور بعد و برای قطعی کردن مدال برنز خود «دادائف» از روسیه را پیش رو خواهد داشت.

اما در رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی اوزان ۴۹ و ۶۴ کیلوگرم، امیررضا شکاری و مهدی پرویزی به ترتیب مقابل حریفانی از روسیه و هند شکست خورده و از گردونه مسابقات کنار رفتند.

طبق جدول مسابقات، امروز (یکشنبه) فرهاد مرادی کاپیتان تیم جوانان ایران با «آسخار جاندوس» از مغولستان مبارزه می‌کند.

اسامی بوکسورهای ایران در این رقابت‌ها به شرح زیر است:

وزن ۴۹ کیلوگرم، مهدی پرویزی (حذف شد)

وزن ۵۲ کیلوگرم، مصطفی ریگی (حذف شد)

وزن ۶۰ کیلوگرم، رامین بابالو (حذف شد)

وزن ۶۴ کیلوگرم، امیررضا شکاری (حذف شد)

وزن ۶۹ کیلوگرم، فرهاد مرادی

وزن ۹۱ کیلوگرم، سید علی سیدصدری

وزن ۹۱+ کیلوگرم: مهدی جشنانی (حذف شد)

هدایت تیم جوانان ایران را رضا مهدی‌پور به عنوان سرمربی و مرتضی سپهوند، ایمان طیبی و سید مهدی ابراهیمی به عنوان مربی بر عهده دارند.

کد خبر: 13465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =