صداقت، اکسیر جادویی اعتماد به رسانه‌ها

حامد طریحی سرخابی، «صداقت» را اکسیر جادویی اعتماد به رسانه‌ها نامید و گفت: اعتماد به برخی منابع خبری، حاکی از صداقت و رعایت اصول حرفه ای توسط آن خبرگزاری یا پایگاه اطلاع رسانی است که در ذهن ما نقش بسته و موجب تداوم حیات آن رسانه ها است.

حامد طریحی سرخابی، سرپرست اداره روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در آستانه روز خبرنگار، با بیان این که خبر به عنوان مهمترین شیوه رایج اطلاع رسانی و پاسخگویی، جزء لاینفک حوزه ارتباطات و روابط عمومی محسوب می شود، گفت: از این رو تسلط کارشناسان حوزه روابط عمومی به خبر نویسی بسیار حایز اهمیت است.

وی افزود: به جهت انعکاس سریع و دقیق اخبار و رویدادها ضرورت دارد کارشناسان روابط عمومی گاه در قالب خبرنگار فعالیت کنند، ولی با توسعه روابط عمومی، ایجاد امکان برای اشتغال خبرنگار و عکاس حرفه ای در این حوزه مفید فایده خواهد بود.

سرپرست روابط عمومی تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی ادامه داد: یقینا اشتغال در سازمانی چون تامین اجتماعی نیازمند روابط عمومی توانمند و متخصص در حوزه های مختلف ارتباطی است و از این رو خود من نیز علاقمند به توسعه همه جانبه بوده و خبرنگاری را به عنوان بخشی از روابط عمومی سازمان می دانم.

وی افزود: در استان آذربایجان شرقی، تعامل سازنده و مطلوبی بین اداره کل تامین اجتماعی استان و تشکل های مطبوعاتی و رسانه ای و به تبع آن خبرنگاران وجود دارد و با برگزاری جلسات و نشست ‌های هم اندیشی و آموزشی، ضمن احصای مطالبات، در جهت رفع مشکلات خبرنگاران و فعالان رسانه ای گام های مهمی برداشته شده است.

طریحی سرخابی در خصوص رویکرد مدیران تامین اجتماعی استان به حوزه فعالیتهای رسانه ای گفت: پاسخگویی همواره سرلوحه مدیران تامین اجتماعی استان بوده و از مجاری مختلف این مهم محقق می شود. آنچه مهم است ایجاد مسیر ارتباطی صحیح است که این امر در استان از مسیر روابط عمومی دنبال می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که گاهی عملکرد روابط عمومی ها موجب ایجاد این شبه می شود که آنها موانعی بر سر راه گردش آزاد اطلاعات هستند، گفت: با شفافیت بیشتر و پاسخگویی و قرار گرفتن در اتاق شیشه ای می توان این دیدگاه را به همراهی و هم افزایی رسانه ای تبدیل کرد.

سرپرست روابط عمومی تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی افزود: یقینا در صورت ارایه واقعیات؛ ظرفیت موجود در رسانه ها و روابط عمومی ها ثمرات مضاعفی را به بار خواهد آورد که تحقق اهداف سازمانی را تسهیل خواهد کرد.

این دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی ادامه داد: من دوره خبرنویسی را گذرانده ام و معتقدم یادگیری مهمترین عامل پویایی در عرصه روابط عمومی به جهت پاسخگویی به مطالبات روز افزون و متناسب با تغییرات اجتماعی و فرهنگی است.

طریحی سرخابی در خصوص عملکرد رسانه های مدرن و تغییرات ایجاد شده به واسطه توسعه پلتفرمهای پیام رسان گفت: با توسعه رسانه های دیجیتال و پایگاه های اطلاع رسانی، سرعت گردش اطلاعات به طور چشمگیری افزایش یافته است؛ با این حال خبرنگاران باید به صحت اخبار و اطلاعات به شکل جدی توجه نشان بدهند و در این راستا روابط عمومی با بهره گیری از دانش و سواد رسانه ای می تواند در انتشار اخبار صحیح و اصلاح اخبار ناصحیح بسیار موثر بوده و ایفای نقش نماید.

وی ادامه داد: خبرنگاران حتی گاهی بیشتر از یک نماینده مجلس و منتخب مردم، داوطلبانه به دنبال مطالبه حقوق عموم جامعه و انعکاس مسایل و مشکلات اجتماعی، اقتصادی، معیشتی و ... مردم به مسئولان هستند و در این مسیر بعضا مورد نوازش هم قرار گرفته اند.

طریحی سرخابی، «صداقت» را اکسیر جادویی اعتماد به رسانه‌ها نامید و گفت: همه ما در مراودات و محاورات روزمره از اخبار و رویدادهای منعکس شده در برخی خبرگزاری ها به عنوان منبع استفاده می کنیم و بر صحت و درستی آن مطلب پافشاری می کنیم، این اعتماد به منبع، حاکی از صداقت و رعایت حرفه ای گری توسط آن خبرگزاری یا پایگاه اطلاع رسانی است که در ذهن ما نقش بسته و موجب تداوم حیات آن است.

کد خبر: 23823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =