تمهیدات لازم برای تسریع در واردات واکسن به کار گرفته شود

رییس جمهوری در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت پس از بحث و بررسی آخرین وضعیت تامین منابع ارزی واردات واکسن کرونا، دستور داد همه اقدامات و تمهیدات لازم برای تسریع در تامین منابع لازم برای واردات واکسن به میزان مورد نیاز با اولویت به کار گرفته شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه امروز - سه شنبه - همچنین دو موضوع تامین نیاز ارزی کالاهای اساسی و نیز دارو، تجهیزات پزشکی و توزیع سریع کالاهای اساسی دپو شده در بنادر، در سطح کشور مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه گزارشی از وضعیت میزان ذخایر کالاهای اساسی ارائه و با توجه به وضعیت بسیار مناسب کالاهای موجود در بنادر، مقرر شد، تامین ارز این کالاها پیگیری شده و جریان انتقال و توزیع کالاها در سطح کشور بدون وقفه به گونه ای ادامه یابد که در آینده نزدیک شاهد بهبود وضعیت دسترسی به کالاها در سراسر کشور باشیم.

در موضوع انتقال کالا از بنادر نیز آخرین وضعیت فرآیند ترخیص کالاها و مجموعه اقدامات لازم برای سرعت بخشیدن به این امر مطرح و مقرر شد دستگاه های اجرایی مربوطه با جدیت موضوع را پیگیری و به روند ترخیص و انتقال کالا از گمرکات سرعت ببخشند.

رییس جمهوری همچنین در این جلسه بر لزوم اصلاح فرآیند تخصیص ارز لازم برای واردات کالا و نیز راهکارهای تسریع در ترخیص و انتقال کالا به داخل کشور تاکید کرد.

کد خبر: 24811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =