پروتکل‌های بهداشتی سال تحصیلی جدید به دانشگاه‌ها ابلاغ شد

مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از ابلاغ پروتکل های بهداشتی به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برای اجرا در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین، مجید صفاری نیا در گفت و گو با ایرنا درباره پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده به دانشگاه ها برای شروع سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: پروتکل های بهداشتی هفته گذشته به دانشگاه ها ابلاغ شد. این پروتکل ها بر اساس دستورالعمل های وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی است که سال گذشته توسط ستاد کرونا تنظیم شده بود و همکاران پزشک دانشگاه ها با توجه به شناخت بیشتر ویروس و شرایط فعلی با اعمال برخی تغییرات،  آن را کامل تر کردند.

وی درباره نقاطی از دانشگاه ها که این پروتکل ها باید در آنجا رعایت شود، بیان کرد: این پروتکل ها در محیط های کتابخانه، ساختمان های اداری و آموزشی، کلاسی، ‌آزمایشگاه ها، کارگاه ها، بوفه های غذایی، ‌ سالن های ورزشی و استخر، ‌سالن اجتماعات، ‌نمازخانه، حمل و نقل، مراکز بهداشتی و درمانی، دندانپزشکی، سلف سرویس ها، غذاخوری ها و محیط های خوابگاهی باید رعایت شود.

صفاری نیا با بیان اینکه اولویت در رعایت پروتکل های بهداشتی بر تهویه مطبوع، رعایت فاصله اجتماعی و انجام واکسیناسیون است، درباره واکسیناسیون تاکید کرد: برگزاری کلاس های دانشگاهی در سال تحصیلی پیش رو به صورت ترکیبی است، اما منتظر اعلام رسمی معاونت آموزشی وزارت علوم هستیم. بر اساس علم پزشکی، تزریق همگانی اکثر جامعه و دو ُدز برای برگزاری کلاس ها و رعایت ایمنی دانشجویان، ‌اعضای هیأت علمی و کارکنان لازم است.

پایش سلامت جسم و روان دانشجویان از اول مهرماه

مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان درباره پایش سلامت جسم و روان دانشجویان از ابتدای سال تحصیلی، خاطرنشان کرد: ‌بررسی طرح پایش سلامت جسم و روان هم زمان با اجرای پروتکل های بهداشتی، انجام می شود.

صفاری نیا از اجرای پایش سلامت روان خبر داد و گفت: دانشجویان همه مقاطع تحصیلی در سامانه ای که دانشگاه معرفی می کند، خود اظهاری می کنند. بعد از این مرحله، اطلاعات پایش سلامت روان توسط متخصصان در مراکز مشاوره بررسی می شود و اگر نمره افراد از میانگین بالاتر باشد، به صورت حضوری یا مجازی به مراکز مشاوره خوانده می شوند.

وی ادامه داد: این مراکز از طریق سوالات استاندارد با دانشجویان مصاحبه می کنند.

صفاری نیا همچنین درخصوص پایش سلامت جسم، اظهار داشت: در پایش سلامت جسم، متغیرهایی مثل فشار خون، مشکلات قلبی، تغذیه حتی کرونا مورد توجه قرار می گیرد؛ مراکز بهداشت و درمان دانشگاه ها این اطلاعات دانشجویان را بررسی و به دانشجویان خدمات ارایه می کنند.

گفتنی است بر اساس اعلام معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال تحصیلی دانشگاه ها از نیمه دوم شهریور ماه آغاز می شود.

کد خبر: 27278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =