تعیین تکلیف آزادسازی واردات خودرو در مجلس

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: قرار بود این طرح دیروز در صحن مجلس بررسی و به رای گذاشته شود که متاسفانه به دلیل ضیق وقت به احتمال زیاد امروز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

حجت‌اله فیروزی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با اشاره به آخرین وضعیت مصوبه کمیسیون صنایع درباره آزادسازی واردات خودرو اظهار کرد: قرار بود این طرح روز گذشته در صحن مجلس بررسی و به رای گذاشته شود اما متاسفانه به دلیل ضیق وقت به احتمال زیاد فردا در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه احتمال تصویب این طرح در مجلس زیاد است ادامه داد: البته دیروز وزیر صمت اظهارنظری مبنی بر اینکه وارداتی نداریم، داشتند چنانچه این اظهار نظر ناشی از این باشد که قانونی برای آن وجود ندارد و به همین دلیل برنامه خاصی هم برای واردات نداریم، می‌توان این احتمال را داد که نظر وزیر هم برای واردات مثبت است ولی چنانچه ناشی از این باشد که همانند وزرای پیشین مخالف واردات هستند. در این عکس العمل مجلس را خواهد داشت زیرا در این صورت طرح کمیسیون آسیب می‌بیند.

فیروزی با اشاره به اینکه امروز این موضوع تعیین تکلیف می‌شود، اعلام کرد: موضوع رفع ممنوعیت واردات به قبل از این دولت و مجلس دهم برمی‌گردد که در آن زمان شورای نگهبان ایراداتی را لحاظ کرده بود جنانچه قانون آزادسازی واردات خودرو به تصویب مجلس برسد دولت ملزم به اجرای آن است و اگر اجرا نکند، تخلف محسوب می‌شود و این مصوبه کمیسیون به هر فرد حقیقی و حقوقی اجازه واردات می‌دهد.

کد خبر: 28177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =