اختصاص حدود نیمی از تخت‌های بستری به بیماران کرونا

مدیرکل درمان تامین‌اجتماعی استان تهران با اعلام اینکه در موج پنجم کرونا، حدود نیمی از تخت‌های بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی استان تهران به درمان بیماران کرونا اختصاص یافته بود، تصریح کرد: از میان ۱۵۷۶ تخت فعال تامین‌اجتماعی استان تهران، ۷۱۸ تخت به بیماران کرونا اختصاص یافت.

دکتر داریوش پناهی‌زاده در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، افزود: از ابتدای کرونا تا اوج‌گیری موج پنجم، ۳۰ هزار و ۴۸۹ بیمار کرونا در مراکز درمانی بستری تأمین‌اجتماعی این اداره‌کل پذیرش شده‌اند که تعداد ۲۵ هزار و ۹۰۷ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند.

وی با اشاره به وضعیت برخورداری مراکز ملکی از تجهیزات و امکانات درمانی به‌ویژه در یکی دو سال اخیر برای مواجهه با بیماری کرونا، اظهار کرد: خوشبختانه از لحاظ تأمین تجهیزات پزشکی همکاری مناسبی از سوی معاونت درمان و سایر حوزه‌های ستادی سازمان تأمین‌اجتماعی انجام شده؛ به‌ویژه در زمینه تأمین‌ دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و تانک اکسیژن کمبودها برطرف شده است.

مدیرکل درمان استان تهران، گفت: در برخی از زمینه‌ها به دلیل فرسودگی و استهلاک دستگاه‌ها، نیاز به تجهیزات پزشکی جدید و پیشرفته وجود دارد و با توجه به تعداد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ملکی و تعداد بالای بیمه‌شده‌ها و مستمری‌بگیران استان تهران، انتظار می‌رود بودجه بیشتری برای تأمین تجهیزات در اختیار این اداره‌کل قرار گیرد.

پناهی‌زاده در خصوص وضعیت دسترسی مراکز درمانی به داروهای مورد نیاز بیماران در دوران همه‌گیری کرونا، تصریح کرد: خوشبختانه در دوران همه‌گیری، داروهای مورد نیاز و تحت پوشش به طور مستمر تأمین و در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گذاشته شده است؛ هرچند کمبودهای مقطعی به دلیل عدم توزیع داروها در سطح کشور وجود داشت، اما خوشبختانه سعی کردیم به طرق مختلف داروهای مورد نیاز را تهیه و در اختیار مراکز درمانی قرار دهیم.

وی با اشاره به تمهیدات این اداره‌کل در ارائه خدمات درمانی در پیک پنجم کرونا، افزود: با خیز سویه دلتا، علاوه بر افزایش ظرفیت برای پذیرش بیماران جدید، راه‌اندازی مراکز (Day Care) به ‌صورت سرپایی جهت تزریق رمدسیویر توانسته تا حدود زیادی بیماران را در مراحل اولیه از بستری شدن بی‌نیاز کند.

مدیرکل درمان استان تهران، اظهار کرد: همچنین اقدام ارزشمند سازمان در اعلام رایگان شدن هزینه بیماران کرونایی در مراکز درمانی طرف قرارداد، قطعاً در افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان و کاهش فشار بر بیمارستان‌های ملکی مؤثر خواهد بود. امید است با تکمیل فرایند واکسیناسیون گروه‌های هدف، شاهد کنترل بیماری در آینده نزدیک باشیم.

کد خبر: 30154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =