۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 34405
خدمات گسترده تامین‌اجتماعی نیازمند اطلاع‌رسانی است

پوشش بیمه بیش از ۴۴ میلیون نفر که بیشتر از نیمی از جمعیت کشور را شامل می‌شود، سازمان تامین اجتماعی را در مقام بزرگ‌ترین نهاد بیمه‌ای کشور قرار داده است؛ ارائه خدمات کوتاه‌مدت و بلندمدت تامین‌اجتماعی به ویژه مستمری بازنشستگی و خدمات درمانی تکیه‌گاه مطمئنی در زندگی افراد جامعه از دوران پیش از تولد تا پس از مرگ به شمار می‌رود.

خدمات گوناگون و گسترده تامین‌اجتماعی منجر به بهبود وضعیت و کیفیت زندگی افراد در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و رفاهی شده و آرامش خاطر مردم را در دوران بازنشستگی و ریسک‌های زندگی فراهم می‌کند. این خدمات از کمک هزینه ازدواج گرفته تا کمک هزینه کفن‌ودفن و نیز از پرداخت هزینه سفر و اقامت بیمار و همراه گرفته تا پرداخت غرامت‌های دستمزد ایام بیماری و بارداری، پرداخت هزینه‌های اروتز و پروتز، مقرری بیکاری و ... هریک پاسخگوی گوشه‌ای از مشکلات و رفع نیازهای زندگی مردم به شمار می‌رود.

اما شاه‌کلید خدمات تامین‌اجتماعی را علاوه بر پرداخت مستمری، می‌توان در ارائه خدمات درمانی دانست؛ سازمان تامین‌اجتماعی از طریق دو بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم به جمعیت تحت پوشش خود خدمت‌رسانی می‌کند؛ رایگان بودن تمامی خدمات درمانی در مراکز ملکی و نیز خرید خدمت، در زمانه‌ای که درمان، هزینه‌های سرسام‌آوری را به خود اختصاص داده است، مامن خاطر بیمه‌شدگان در دوران سخت زندگی به شمار می‌رود.

بی‌شک خدمت‌رسانی به این خیل عظیم جمعیت نیازمند اطلاع‌رسانی مناسب و آگاه کردن اذهان عمومی از محتوای بسته‌های بیمه‌ای است؛ به ویژه گسترش خدمات غیرحضوری تامین‌اجتماعی در سال‌های اخیر، ضرورت این اطلاع‌رسانی را قوت بخشیده و در عصر حاضر، که به عصر ارتباطات و دانش موسوم است، بزرگ‌ترین رسالت اطلاع رسانی بر دوش رسانه‌های جمعی قرار دارد.

سایت آتیه‌آنلاین به عنوان یک رسانه تخصصی، در مدت یک سال فعالیت، افق گسترده‌ای از اطلاعات حوزه رفاه و تامین‌اجتماعی را پیش‌روی مخاطبان قرار داده است. در این میان حوزه درمان که همواره از اقبال توجه عمومی برخوردار بود با شیوع کرونا، بیشتر در معرض توجه قرار گرفت. خدمات عریض و طویل درمان تامین‌اجتماعی که از طریق فعالیت ۸۰ مرکز بستری و ۳۰۰ مرکز درمانی سرپایی در حوزه درمان مستقیم و خرید خدمت از بیش از ۵۰ هزار مرکز طرف قرارداد، ارائه می‌شود، این نهاد را در رده دومین بازوی ارائه دهنده خدمت و نخستین خریدار خدمات درمانی، قرار داده است؛ از این‌رو با شروع فعالیت سایت آتیه‌آنلاین، سعی کردیم از طریق گفت‌وگو با مسئولان ارشد سازمان از جمله مدیرعامل و معاون درمان، مدیران کل درمان مستقیم و غیرمستقیم، معاونان و کارشناسان حوزه درمان، اطلاعات لازم درمانی را در  اختیار بیمه‌شدگان قرار دهیم. همچنین گفت‌وگو با پزشکان و متخصصان و ارائه توصیه‌های آن‌ها برای مقابله با کرونا و نیز درمان و پیشگیری از انواع بیماری‌ها از دیگر مباحثی است که در سایت آتیه‌آنلاین به آن پرداخته شده است. انتشار اخبار حوزه درمان به ویژه رصد و پی‌گیری ساخت انواع واکسن کرونا و اطلاع‌رسانی در خصوص واکسیناسیون مردم ایران و سایر کشورها، که پس از انتشار کووید۱۹ در صدر اخبار کشورها قرار گرفت، از دیگر مطالب منتشر شده در سایت به شمار می‌رود. اطلاع‌رسانی از مشارکت و تعامل تامین‌اجتماعی با نظام سلامت از طریق همکاری با ستادهای استانی کرونا در سراسر کشور، که مهر تایید دیگری بر جایگاه تامین‌اجتماعی در حمایت از بیمه‌شدگان است، سبب روشنگری ابعاد این همکاری شده است.

تلاش کرده‌ایم که سایت آتیه‌آنلاین در جمع رسانه‌های کشور، رسالت واقعی خویش را که پاسخگویی به نیازهای درمانی، بیمه‌ای، رفاهی، اجتماعی، کار و کارگر، اشتغال، فرهنگی و هنری، ورزشی، سیاسی و اطلاعات مورد نیاز افراد جامعه است، پاسخگو باشد؛ به امید رشد و بالندگی بیشتر محتوای سایت و آرزوی موفقیت برای یکایک همکاران.

کد خبر: 34405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =