ایران میزبان نهمین کنفرانس اعضای کنوانسیون کنترل دخانیات

رییس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات از برگزاری نهمین کنفرانس اعضای کنوانسیون کنترل دخانیات در ایران خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، بهزاد ولی‌زاده با اعلام این خبر افزود: پیرو اجلاس هشتم کنفرانس اعضای کنوانسیون کنترل دخانیات که در ۲۰۱۸ ایران را با رای ۱۸۰ کشور عضو این معاهده به عنوان رییس نهمین کنفرانس اعضای کنوانسیون انتخاب کردند، این کنفرانس ۱۷ تا ۲۲ آبان در ایران برگزار شد.

وی افزود: نهمین کنفرانس مقرر بود سال ۲۰۲۰ برگزار شود که به‌ دلیل‌ پاندمی کرونا این اجلاس یک سال به تعویق افتاد و به صورت مجازی برگزار شد.

وی ادامه داد: آقای بقایی سفیر ایران در سازمان ملل متحد در مقر ژنو مسئولیت اجلاس را بر عهده داشتند. در این اجلاس اسنادی که برای تصویب آماده شده توسط اعضای این معاهده بین‌المللی مطرح شد و مواردی را هم به خاطر بحث‌های تکنیکال و محتوایی زیادی که دارد به دهمین کنفرانس اعضا موکول شد.

ولی زاده گفت: برنامه کاری دبیرخانه کنوانسیون کنترل دخانیات و مسائلی که قابل طرح هست در این اجلاس مورد تایید اعضا قرار گرفت و نظرات اعضا اخذ و مواردی که نیاز به اصلاح یا تایید ریاست اجلاس هست مطرح شد.

رییس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات افزود: یکی از اقداماتی که ایران در کنفرانس نهم اعضا ابتکارعمل به خرج داد، بیانیه ای بود که توسط دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات تنظیم و به هیات رییسه کنفرانس اعضا ارسال شد.

وی بیان کرد: این بیانیه با اشاره به پاندمی کووید ۱۹ و در جریان این پاندمی که صنایع دخانی برای توسعه محصولات شان مردم را به بهانه جلوگیری از کرونا به مصرف مواد دخانی ترغیب کردند، بر ضد اقدامات صنایع دخانی در پاندمی کرونا تنظیم شده و تصریح کرده است که طبق مطالعات علمی مصرف مواد دخانی موجب تشدید بیماری و مرگ می‌شود.

ولی‌زاده تصریح کرد: این بیانیه مورد تصویب اعضا و منطقه اروپا، آفریقای جنوبی، شرق آسیا و مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته و تعداد زیادی از کشورهای منطقه آمریکا بیاینه را تایید کردند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم همانطور که ایران در عرضه بین‌المللی با برگزاری این اجلاس درخشید، در سطح داخلی هم شاهد حمایت مسئولان و اجرای قوانین کاهش مصرف دخانیات و جلوگیری از توسعه صنایع دخانی باشیم.

کد خبر: 34688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =