فیاضی در کریدور مجلس برای اخذ رای نمایندگان

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در حال لابیگری با نمایندگان مجلس برای جلب رای اعتماد آنهاست.

به گزارش آتیه آنلاین؛ خبرهایی از مجلس به گوش میرسد که "مسعود فیاضی" گزینه پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش در حال لابی گری با نمایندگان مجلس برای اخذ رای اعتماد آنهاست.

بر اساس این گزارش، فیاضی پس از معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی این وزارتخانه، بیکارننشته و دست به کار شده تا بتواند رای موافق نمایندگان حتی نمایندگان مخالف را جلب کند.

به گزارش آتیه آنلاین؛ ۱۸ عضو کابینه سیزدهم، سوم شهریور ماه امسال از نمایندگان مجلس رای اعتماد گرفتند و تنها حسین باغگلی که سوابق چشمگیری در حوزه آموزش و پرورش نداشت، شانس حضور در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش را پیدا نکرد و به این ترتیب بزرگترین دستگاه اجرایی کشور، سال تحصیلی جدید را بدون وزیر آغاز کرد.

براساس ماده ۲۰۴ و تبصره ۲ آیین‌نامه داخلی مجلس، پس از عدم رأی اعتماد نمایندگان به آموزش و پرورش، رئیس‌جمهور ۳ ماه زمان در اختیار دارد که وزیر پیشنهادی جدیدی برای تصدی وزارتخانه مزبور به مجلس معرفی کند. در خلال این مدت، این وزارتخانه‌ توسط سرپرستی که با دستور مستقیم رئیس‌جمهور انتخاب شده است، مسئولیت وزارتخانه‌ را موقتاً به عهده می‌گیرد.

با وجود اینکه مهلت ۳ ماهه رئیس‌جمهور برای معرفی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به مجلس در روز سوم آذر پایان می‌یافت، اما حجت‌الاسلام رئیسی، در روز ۱۷ آبان و در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، مسعود فیاضی را به عنوان گزینه دولت برای تصدی وزارت آموزش و پروش به مجلس معرفی کرد.

با این حال باید منتظر ماند و دید که تلاش های وزیر پیشنهادی مثمرثمر خواهد بود یا نمایندگان همچنان با انتخاب ایشان به عنوان وزیر آموزش و پرورش مخالف خواهند ماند.

پایان پیام/

کد خبر: 35114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =