دلیل افزایش قیمت برنج

ایزدپناه گفت: موضوع گرانی برنج مطالبه نمایندگان مجلس بوده و به احتمال زیاد در هفته جاری از وزیر محترم کشاورزی دعوت کنیم تا برای پاسخ به این موضوع به مجلس بیایند.

عبدالله ایزدپناه؛ عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در رابطه با افزایش نرخ برنج طی ماه های اخیر گفت: کشور با بحران خشکسالی روبروست باید توجه داشته باشیم که این موضوع خود سبب شد تا کشت سالانه برنج امسال به شدت افت کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت برنج این بود که واردات برنج به موقع و به نحو صحیح انجام نشد و از سوی دیگر سو مدیریت و نبود نظارت کافی در این زمینه سبب شد تا قیمت برنج به یکباره افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تورم جزیی در افزایش قیمت ها طبیعی است ولی اینکه قیمت هر کیلو برنج ایرانی از ۳۰ هزار به ۶۰ هزار تومان برسد غیرمنطقی و جای تعجب دارد زیرا این نشان میدهند که با یک عدم کنترل و سو مدیریت روبرو هستیم.

ایزدپناه به ضرورت تشکیل ستاد تنظیم بازار در استانداری ها پرداخت و گفت: فرمانداران و استانداران باید پای کارآمده و با نظارت های دقیق بر بازار، قیمت ها را کنترل کنند. متاسفانه ستاد تنظیم بازار در کشور ما به ویژه در سال های اخیر کمرنگ شده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون کشاورزی به موضوع گرانی برنج ورود کرده است افزود: موضوع گرانی برنج مطالبه نمایندگان مجلس بوده و به احتمال زیاد در هفته جاری از وزیر محترم کشاورزی دعوت کنیم تا برای پاسخ به این موضوع به مجلس بیایند.

انتهای پیام/

کد خبر: 35577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =