ایجاد ۲۱۷ هزار فرصت شغلی در سه ماه اخیر

وزیر تعاون دولت سیزدهم از ایجاد ۲۱۷ هزار فرصت شغلی طی ۳ ماه اخیر خبر داد و گفت: ۱۷۵ برنامه اشتغالزایی تحت عنوان اطلس اشتغالزایی کشور در حال اجرایی شدن است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از خانه ملت، حجت الله عبدالملکی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوال سید سلمان ذاکر، نماینده ارومیه نسبت به وضعیت اشتغال جوانان و افراد تحصیلکرده و عدم رفع مشکلات این حوزه گفت: مسئله نظارت مجلس در امور امری مهم، راهگشا و موثر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم اظهار کرد: بیکاری دومین معضل اقتصادی بعد از تورم محسوب می شود، دولت سیزدهم در شرایطی فعالیت خود را شروع کرده که در این حوزه مشکلات متعددی داشته و با حجم متراکم بیکاری روبرو است. در حدود ۱۴ میلیون نفر شغل شایسته ندارند و این در حالی است که ۲.۵ میلیون نفر بیکار مطلق محسوب می شوند.

وی ادامه داد: مخاطب سوال مذکور صرفاً وزارت تعاون نیست، زیرا وزارتخانه های صمت، کشاورزی، گردشگری و مجموعه های محیط زیست، آی تی و ... نیز در این خصوص مسئولیت هایی برعهده دارند؛ وزارت کار مسئول ایجاد اشتغال نیست، بلکه مسئول ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های این حوزه تلقی می شود.

عبدالملکی گفت: یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی براساس برنامه ریزی صورت گرفته طی ۱۸ ماه آینده به عبارتی تا پایان سال ۱۴۰۱ براساس تقسیم بندی استانی ایجاد خواهد شد که این عدد حداقلی است و برنامه آن به استانداران ابلاغ شده است.

این عضو کابینه دولت رئیسی تصریح کرد: طی ۲ ماه گذشته شورای اشتغال ۲ بار با حضور رئیس جمهور، اعضای کابینه و سایر نمایندگان دستگاه های مرتبط جلسه برگزار کرده و ۳۴ مصوبه مهم را پشت سر گذاشته است؛ باید یادآور شد وزارت کار به عنوان هماهنگ کننده اشتغال کشور در بودجه ۱۴۰۰ یک ریال اعتبار نداشته، اما ۷۱ دستگاه متولی اشتغال را هماهنگ کرده تا امور انجام شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: ۱۷۵ برنامه اشتغالزایی به عنوان اطلس اشتغالزایی کشور اجرایی می شود که براساس سامانه رصد طی فعالیت های ۳ ماهه اخیر ۲۱۷ هزار فرصت شغلی ثبت شده و در این میان ۱۳۰ هزار فقره بیمه تامین اجتماعی نیز به ثبت رسیده است.

کد خبر: 41306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =