خلق اسباب‌بازی ویژه معلولان با ایده‌های‌نو

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای‌کانون پرورش فکری گفت: ماکت بیش از ۱۸۰ اسباب‌بازی طرح «ایده آزاد اسباب‌بازی» کانون قابل ارائه به سرمایه گذاران و تولید کنندگان ایرانی است در این طرح‌ افراد صاحب نظر و دارای شناخت از اسباب بازی برای کودکان و جوانان معلول نیز ایده هایی ارائه داده اند و دسترسی به این ایده‌ها فراهم است.  

محسن‌حموله در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین بیان‌کرد: این واحد از کانون تاکنون چهار دوره از طراحی رویداد «ایده آزاد اسباب‌بازی» را به صورت ملی و با همفکری برخی از پژوهشگران و افرادمطلع و دلسوز برنامه ریزی و اجرا کرده است و در حال حاضر کانون پرورش فکری از طریق این رویداد بهترین و بزرگ ترین بانک اطلاعات در حوزه طراحی را جمع آوری کرده است.

وی در بیان اهداف این رویداد عنوان کرد: شناسایی و آموزش افراد بااستعداد و علاقمند در حوزه طراحی از عمده‌ترین اهداف این رویداد است و تمام گروه‌های سنی نیز می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

حموله اظهار کرد: کانون پرورش فکری برای این پروژه از تمام امکانات خود در کشور استفاده کرده است و حتی مربیان مراکز فرهنگی و هنری کانون بر اطلاع رسانی، شناسایی و کمک به اعضا برای شرکت در این رویداد اهتمام داشته اند. رویداد بعد از اعلام فراخوان که از طریق تارنمای کانون اطلاع‌رسانی می‌شود شرکت‌کنندگانی که ایده خود را در تارنمای مشخص این رویداد بارگذاری می‌کنند توسط هیات انتخاب که متشکل از اساتید و متخصص‌های حوزه اسباب بازی هستند؛ انتخاب می‌شوند و در ادامه راه برای این گروه دوره‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی برنامه‌ریزی می‌شود و برای هر ایده منتوری تا پایان دوره در نظر گرفته می شود تا ایده به محصول نهایی برسد.

وی در پایان تاکید کرد: چنانچه سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان ایرانی درصدد تولید محصولی نو و خلاق  هستند می‌تواند با تهیه کتابچه های مشخص منتخبان هر دوره از این رویداد، ایده مدنظر خود را استخراج کنند و نسبت به تولید آن اقدام کنند.

کد خبر: 41319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =