محسن رضایی: میدان دادن به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب با تاخیر انجام شد

معاون اقتصادی رییس جمهوری گفت: باید به نسل سوم و چهارم انقلاب زودتر میدان داده می‌شد و حال آنکه این‌ نسل‌ها با دست‌کم ۱۰ تا ۱۵ سال تاخیر میدان داده‌ایم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، محسن رضایی که روز پنجشنبه به صورت مجازی در آیین پایانی دوره نخست تربیت مدیران جهادی اندیشکده مدیریت راهبردی با رویکرد انقلابی و جهادی سخن می‌گفت، افزود: نسل های اول و دوم انقلاب در حوادث مهم انقلاب و جنگ با یکدیگر آشنا شده و با هم پیش رفتند، اما نسل سوم و چهارم انقلاب از این آشنایی ها و حضور در صحنه های انقلاب و دفاع مقدس محروم بودند.

وی گفت: نسل سوم و چهارم از پختن در کوره های داغ انقلاب و جنگ و آشنایی در این شرایط سخت اجتماعی محروم بودند و از حضور و نقش آفرینی در این شرایط نیز بی نصیب ماندند.
رضایی ادامه داد: اکنون که یک دولت انقلابی و مردمی تشکیل شده است هنوز پس از چهار ماه همه استانداران، فرمانداران و مدیران کل مشخص نشده اند، اینها به دلیل خلاء و شکافی است که بین نسل های مختلف انقلاب ایجاد شده است.

رضایی گفت: با وجود نبودن آن رویدادهای تکان دهنده و بزرگ و عدم انتقال تجارب بین نسل های سوم و چهارم، از نظر انتقال تجارب بین نسل های انقلاب نیز با عقب ماندگی مواجه هستیم.

معاون رییس جمهوری با تاکید بر اینکه لازم بود تجارب گذشته با برپایی دوره هایی منتقل شود، گفت: می توان با تشکیل دوره ها مانند دوره مدیران راهبردی با کادرسازی و یا تربیت مدیران کاربردی اقدام کرد، فلسفه این دوره ها آماده سازی بیشتر نسل سوم و چهارم برای آینده و تداوم حرکت گذشته در آینده است.

رضایی تصریح کرد: مدیریت جهادی از اصولی برخوردار است، اولین اصل برای یک مدیر جهادی در خط مقدم قرار گرفتن و جلودار بودن مدیر از کارکنان و کارمندان است، لذا فرمانده، مدیر و رییس نباید در عقب صف باشد، بلکه باید صبح زود زودتر از همه در سر کار حاضر بوده و آخر وقت دذیتر از همه به خانه برود.

وی گفت: مدیر جهادی همانطور که ولی فقیه و امام جامعه سینه خود را سپر حوادث می کند، باید حاضرتر و جلوتر از همه حرکت کند.

رضایی افزود: یک‌مدیر جهادی دارای روحیه ماموریت پذیری و مدیریت سپاری است، مدیر جهادی معتقد به حرکت جهادی است نه اینکه معتقد باشد که اول باید بودجه، امکانات و شرح وظایف در اختیارش قرار گیرد تا سپس کاری بکند.

معاون اقتصادی رییس جمهوری افزود: روحیه جهادی با روحیه کارمندی از زمین تا آسمان فرق دارد، این روحیه به معنی دل به دریا زدن و رفتن به دل خطر است که در تضاد با روحیه آرام، غیر خطرپذیر و کار کردن طبق ساعت و با محاسبه صرف مادی است.

رضایی، یادگیری را یکی از اصول مدیریت جهادی دانست و گفت: مدیر جهادی در دل جنگ و میدان، بدون حضور در دانشگاه و با دانش تجربی، دانش آموخته می شود، البته دانش نظری بسیار مهم است که باید در قالب تجربی و میدان ارائه گردد.

اندیشکده مدیریت راهبردی و انقلابی مشهد در سال ۱۳۹۴ تاسیس شد و از سال ۱۳۹۸ در قالب اندیشکده مدیریت راهبردی انقلابی شرق کشور دوره هایی را برای مدیریت راهبردی با همکاری دانشگاه امام حسین، دانشگاه آزاد و اندیشکده یقین برپا کرده است.

این موسسه تحت مدیریت مجموعه‌ای متصل به مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت دارد و اکنون دومین دوره مدیریت راهبردی را برای ۴۵ نفر از مدیران استان خراسان رضوی شامل ۴۲ مرد و سه زن آغاز کرده است.

کد خبر: 41723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =