حوزه سلامت باید با رویکرد و نگاه تیمی فعالیت کند

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه حوزه سلامت باید با رویکرد و نگاه تیمی فعالیت کند و به دنبال هم‌افزایی باشد، گفت: وظیفه معاونت پرستاری برقراری عدالت و رفع موانع خدمتی، ارتقای سلامت جامعه و توسعه پرستاری جامعه نگر همراه با ارائه خدمات با کیفیت‌تر، ارزان‌تر و در دسترس‌تر برای مردم است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، دکتر عباس عبادی در دیدار رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: در دوره جدید، توسعه نقش پرستاری در جامعه از برنامه‌های اصلی ما خواهد بود تا به این وسیله به اقتصاد سلامت و بهبود شاخص‌های سلامت و نقش آفرینی پرستاران در عرصه‌های اجتماعی کمک کنیم.

وی با بیان اینکه حوزه سلامت باید با رویکرد و نگاه تیمی فعالیت کند و به دنبال هم‌افزایی باشد، گفت: وظیفه معاونت پرستاری در وزارت بهداشت برقراری عدالت و رفع موانع خدمتی، ارتقای سلامت جامعه و توسعه پرستاری جامعه نگر همراه با ارائه خدمات با کیفیت‌تر، ارزان‌تر و در دسترس‌تر برای مردم است.

عبادی با تاکید بر اینکه نفع مردم در تدوین برنامه‌های نظام سلامت است، افزود: حرکت پرستاری و حضور آن در عرصه‌های مختلف اجتماعی جزو اهدافی است که با جدیت دنبال می‌شود.

پرستاران، نیمی از کادر اورژانس

دکتر جعفر میعادفر رییس سازمان اورژانس کشور نیز با بیان اینکه تقریبا نیمی از کادر اورژانس را پرستاران تشکیل می‌دهند، گفت: ما خودمان را جزئی از پرستاری می‌دانیم و آماده در اختیار گذاشتن ظرفیت‌های این سازمان برای تعامل بیشتر با معاونت پرستاری هستیم.

وی با اشاره به اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، گفت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت اورژانس را پرستاران تشکیل می‌دهند، انتظار داریم این قانون شامل حال نیروهای اورژانس هم بشود و از معاونت پرستاری در این خصوص انتظار مساعدت داریم.

عبادی درخصوص قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، گفت: این موضوع نیازمند بررسی است و با راهکارهای قانونی موجود آن را دنبال خواهیم کرد.

گفتنی است، در این جلسه مقرر شد در خصوص تعرفه خدمات پرستاری، آموزش، عملیات و اعزام نیروی داوطلب تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت پرستاری و سازمان اورژانس کشور تدوین و امضا شود.

کد خبر: 41918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =