تجهیزات ارتوپدی تامین‌اجتماعی بهترین نوع در دنیا

رئیس بیمارستان تأمین‌اجتماعی شهید دکتر معیری، تجهیزات جراحی ارتوپدی این مرکز درمانی را از بهترین نوع در دنیا برشمرد که بسیار گران‌قیمت هستند و علاوه بر آن، وسایل مصرفی این رشته تخصصی را نیز مانند پروتزهای مفاصل زانو، لگن و شانه بسیار گران توصیف کرد که بیمه شدگان تامین‌اجتماعی به صورت رایگان تحت این عمل‌ها قرار می‌گیرند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، دکتر امیر شقاقی با بیان اینکه اتاق عمل این مرکز درمانی دارای بهترین تجهیزات ارتوپدی است، افزود: شاید کمتر بیمارستانی در سطح تهران باشد که از چنین امکاناتی برخوردار است؛ دریل‌های ارتوپدی این مرکز از «برند» ‌های معتبر تهیه شده و دستگاه آرتروسکوپی (دستگاه مشاهده و درمان مفصل) و نیز فلوروسکوپی (دستگاه تصویربرداری هنگام عمل‌جراحی) که در این مرکز استفاده می‌شود از بهترین نوع در دنیا به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: این لوازم بسیار گران‌قیمت هستند و حتی برخی از بیمارستان‌های خصوصی، فاقد چنین تجهیزات بوده و از دریل شارژی صنعتی استفاده می‌کنند.

رئیس بیمارستان معیری، راه‌اندازی بخش سنجش تراکم استخوان (BMD) را در چهار ماه گذشته از دیگر اقدمات مهم در راستای ارتقای خدمات درمانی بیمارستان بیان کرد و گفت: دستگاه سنجش تراکم استخوان این واحد از بهترین «برند» مطرح در دنیا به قیمت ۷۰۰ میلیون تومان خریداری شده که اکنون قیمت آن ۲ میلیارد تومان است.

شقاقی تصریح کرد: با توجه به بالا بودن هزینه‌ سنجش تراکم استخوان در بخش‌های خصوصی که از ۴۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان را دربر دارد، ارائه رایگان این خدمت، امکان دسترسی آسان بیمه‌شدگان را به این نیاز درمانی میسر می‌کند.

وی افزود: در مدت چهار ماه گذشته بیش از ۱۵۰۰ مورد سنجش تراکم استخوان انجام شده که روزانه حدود ۳۰ تا ۴۰ مورد را شامل می‌شود و می‌توان گفت، حدود ۱.۵ میلیارد تومان در هزینه بیماران تامین‌اجتماعی صرفه‌جویی شده است.

افزایش سرسام‌آور قیمت تجهیزات پزشکی

رئیس بیمارستان معیری، با اشاره به گران بودن قیمت تجهیزات پزشکی، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل تحریم‌های اقتصادی و افزایش قیمت دلار، هزینه‌های تامین این تجهیزات نیز بسیار افزایش یافته است. سال گذشته بهترین دریل موجود در بازار دنیا را به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان خریداری کردیم؛ امسال قیمت این دریل به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و نوع چینی آن ۱۵۰ میلیون تومان است. همچنین دستگاه فلوروسکوپی که قبلا ۳۵۰ میلیون تومان خریداری کردیم، قیمت آن اکنون به ۲ میلیارد تومان رسیده است.

گران بودن تجهیزات مصرفی پزشکی

شقاقی گفت: علاوه بر گران بودن تجهیزات ارتوپدی، وسایل مصرفی این رشته تخصصی نیز بسیار گران است؛ پروتزهایی مانند تعویض مفصل زانو، تعویض مفصل لگن و تعویض مفصل شانه از جمله آن است که بیماران تامین‌اجتماعی به صورت رایگان تحت این عمل‌ها قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: همچنین برای عمل‌های شانه، نیاز به نخ‌های مخصوص بخیه وجود دارد که «انکور» ‌ نامیده می‌شود. متاسفانه این محصول مشابه ایرانی نداشته و وارداتی است و به دلیل تحریم‌ها درحال حاضر تهیه این محصول با دشواری مواجه شده است؛ قیمت هرعدد از این محصول زمانی ۷۰۰ هزار تومان بود که اکنون به ۲ میلیون تومان افزایش یافته و در هر عمل ممکن است دو تا سه عدد استفاده شود.

تهیه محصولات با کیفیت

رئیس بیمارستان معیری، با بیان اینکه نگاه ما به سمت استفاده از محصولات ایرانی است، افزود: تلاش براین است که لوازم مصرفی از بهترین کیفیت فراهم شود و در مدت ۶- ۵ ماه گذشته که به عنوان رئیس بیمارستان مشغول به همکاری هستم، ۹۰ درصد وسایل مورد نیاز بیماران تروما را از جمله پلاک و پیچ‌های مورد نیاز برای جراحی انواع شکستگی‌ها، خریداری کرده‌ایم.

کد خبر: 43689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =