بیش از ۱۹ میلیون تماس با شماره ۱۱۵ در ۹ ماه اول امسال

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: طی ۹ ماه نخست سال جاری بیش از ۱۹ میلیون تماس با شماره اضطراری ۱۱۵ برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۳۰ درصدی برخوردار بوده است و در طی همین مدت، تعداد ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی رشد ۱۵ درصدی داشته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، دکتر جعفر میعادفر، در نشست ارتقای کمی و کیفی خدمات سازمان اورژانس با اشاره به اینکه در حال حاضر اورژانس یکی از مطالبات جدی مردم محسوب می‌شود، به ارائه تاریخچه اورژانس و آمار خدمات اورژانس کشور در ۹ ماه نخست سال ۱۴۰۰ پرداخت و عنوان کرد: دستیابی به موثرترین الگوی ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی و پیشگیری از مرگ و میر، مصدومیت‌ها و عوارض ناشی از حوادث از جمله اهداف سازمان اورژانس است.

وی خاطر نشان کرد: مدت زمان رسیدن عوامل اورژانس به صحنه حادثه هنوز به استاندارد مطلوب نرسیده و در همین راستا، پیشنهادات و درخواست‌های سازمان را در راستای توسعه کمی و کیفی خدمات فوریت‌های پزشکی در کشور مطرح کرد.

دکتر علی دل پیشه، رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور، در این نشست ضمن تشکر از تلاش‌های ارزنده سپید پوشان سازمان اورژانس کشور، خاطر نشان کرد: ارائه خدمات اورژانس در دنیا جزو خدمات بنیادی محسوب شده و حکومت‌ها وظیفه دارند بهترین سرویس‌ها و خدمات را برای مردم تامین کنند و اجزای حکومت باید جهت خدمت رسانی هر چه بهتر به افراد حادثه دیده، همکاری و همیاری داشته باشند.

وی اظهار کرد: باتوجه به اینکه همه ما به نحوی در ارتباط با خدمات اورژانس هستیم و جهت ادامه زندگی مطلوب ملزم به استفاده از این خدمات هستیم، لذا باید نظام خدمات دهی اورژانس مورد بازبینی قرار گرفته و نقایص و مشکلات احتمالی ارائه خدمت احصا و آسیب شناسی شود تا با همکاری و هماهنگی تمامی نهادها، ارگان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط، ارائه خدمات مربوط به سلامت به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

در ادامه این نشست، پیشنهادات سازمان اورژانس کشور درخصوص ارتقای کمی و کیفی خدمات اورژانس با حضور نمایندگان سازمان های مربوطه از جمله وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیروهای مسلح، سازمان برنامه و بودجه، هلال احمر و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا در نشست آتی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور مطرح و پیشنهادهای مطروحه برای ارتقای کمی و کیفی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی به تصویب شورای عالی مذکور برسد.

گفتنی است، به استناد بند ۹ پانزدهمین جلسه شورای عالی سلامت امنیت غذایی، دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی موظف به برگزاری جلسات شورا هر شش ماه یکبار به ریاست رییس جمهور و دبیری وزیر بهداشت است.

نشست ارتقای کمی و کیفی خدمات سازمان اورژانس کشور با حضور دکتر علی دل پیشه، رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور، دکتر جعفر میعادفر، رییس و دکتر محمد سرور، معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط، برگزار شد.

کد خبر: 43837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =