آغوش گرم درمان از تریاژ آغاز می‌شود

تریاژ اورژانس‌ها، خط مقدم رسیدگی به بیماران است و پرستاران این بخش، نخستین افرادی هستند که با بیماران مواجه شده و رشته درمان آنها را به دست می‌گیرند؛ بسیاری از افراد در شرایط حاد بیماری به اورژانس مراجعه می‌کنند و پرستاران تریاژ با سعه‌صدر، گشاده‌رویی و مسئولیت‌پذیری بیماران را هدایت کرده و درمان آنها را در کوتاه‌ترین زمان، مدیریت می‌کنند. این در حالی است که ارائه خدمت در این بخش و مواجه شدن با انواع بیماری‌ها به‌ویژه در شرایط همه‌گیری کرونا، دشواری‌هایی به همراه دارد که تنها این پرستاران عاشق از پس آن برمی‌آیند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، پرستار تریاژ بیمارستان تأمین‌اجتماعی امام‌ علی (ع) فرخشهر در استان چهارمحال و بختیاری، پرستاران تریاژ را سنگربانان بیمارستان‌ها توصیف کرد که در بدو ورود بیماران با آلام، دردها و رنج‌های آنها مواجه شده و با ارزیابی تمام شرایط پرخطر بیماران، بهترین مسیر درمان را برای آنها انتخاب می‌کنند؛ زیرا اولین هدف تریاژ دریافت بهترین خدمات برای بیمار است و این خدمت‌رسانی درحالی انجام می‌شود که پرستاران تریاژ در معرض انواع بیماری‌ها قرار دارند.

سیدمحمد حسینی افزود: تریاژ دروازه ورودی اورژانس به شمار می‌آید و پرستاران این واحد با برخورداری از تبحر، دانش و تجربه نقش تعیین‌کننده‌ای در سطح‌بندی وضعیت بیماران و هدایت آنها برای بهره‌مندی از خدمات درمانی مناسب، برعهده دارند.

وی با بیان اینکه پرستاران تریاژ در کمترین زمان بیماران را تعیین تکلیف می‌کنند، اظهار کرد: افرادی که وارد اورژانس می‌شوند، انتظار رسیدگی فوری دارند و این پرستاران تریاژ هستند که با ارزیابی اولیه از وضعیت بیماران، آنها را در مسیرهای درمانی مناسبی قرار داده و فوریت رسیدگی به آنها را معلوم می‌کنند. می‌توان گفت، تریاژ اورژانس‌ها حتی از انتظامات بیمارستان‌ها در مرحله جلوتری قرار دارند.

پرستار تریاژ بیمارستان امام علی (ع) فرخشهر با اشاره به نحوه ایفای خدمت در واحد تریاژ، گفت: پس از مراجعه بیمار به این واحد، ابتدا علائم حیاتی او از جمله فشارخون و ضربان قلب سنجیده می‌شود و بر اساس آلام و شدت بیماری که آیا خطر جانی برای بیمار وجود دارد، فوریت رسیدگی به بیمار ارزیابی شده و به قسمت مربوطه ارجاع داده می‌شود. همچنین ثبت شرح‌ حال بیمار در فرم تریاژ نیز از موارد مهمی است که به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

کد خبر: 43856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =