اشتراک‌گذاری اطلاعات ۴۰۰ مراکز درمانی تامین‌اجتماعی

رئیس اداره سلامت الکترونیک سازمان تامین‌اجتماعی، با اشاره به طراحی نقشه راه سلامت ۱۴۰۴ سازمان تامین‌اجتماعی، تصریح کرد: درحال حاضر نیز حدود ۴۰۰ مرکز درمانی سازمان تامین‌اجتماعی کاملا به هم متصل هستند و اطلاعات بیماران در این مراکز به صورت آنلاین داد و ستد می‌شود و پزشکان می‌توانند به پرونده‌های بیماران دسترسی داشته باشند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، شهرام طارمی با تاکید براینکه در نقشه راه سلامت ۱۴۰۴ سازمان تامین‌اجتماعی بخش‌های بیمه‌ای و درمانی یکپارچه دیده شده است، افزود: نقشه راه یک توصیه سیاستی است که برای اجرا نیازمند تصویب از سوی مسئولان رده‌بالای سازمان است.

وی اظهار کرد: باید توجه داشت، برای پیاده‌سازی نقشه راه سلامت، ساختار سازمانی به هیچ‌وجه کفایت نمی‌کند و با ایجاد یک معاونت یا اداره‌کل نمی‌توان نقشه راه را راهبری کرد؛ بلکه نقشه راه یک اقدام بین‌بخشی است که نیازمند شورای راهبری است تا با استفاده از واحدهای مختلف پیاده‌سازی شود.

رئیس اداره سلامت الکترونیک سازمان تامین‌اجتماعی، گفت: همچنین برای تولی‌گری نقشه راه، توصیه و پیشنهاد ما، تشکیل انجمن سلامت الکترونیک در کشور است که بتواند تمام افرادی را که خدمات سلامت تولید می‌کنند، به طور یکپارچه هدایت کند و کمیته‌های متعددی نیز باید طراحی شود تا فازهای مختلف سند را اجرایی کند.

طراحی استانداردها

طارمی با اشاره به اقدامات ضروری سازمان برای پیاده‌سازی نقشه راه سلامت، تصریح کرد: سازمان تامین‌اجتماعی باید استانداردهای خود را طراحی کند، تولی‌گری بانک‌های اطلاعاتی را دارا باشد و تولید نرم‌افزارها را برون‌سپاری کند؛ زیرا تولید نرم‌افزار توسط شرکت‌های محدود، زمان بسیار زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: اما اگر از پتانسیل ساخت نرم‌افزار سایر شرکت‌ها استفاده کنیم، می‌توانیم در زمان صرفه‌جویی کرده و نقشه نظام سلامت با سرعت بیشتری پیاده‌سازی شود.

رئیس اداره سلامت الکترونیک سازمان تامین‌اجتماعی، اظهار کرد: خوشبختانه کدینگ خدمات درمانی به سمت یکسان شدن می‌رود و برای این اقدام، عضو کمیته مکسا (مرجع کدینگ سلامت ایران) در وزارت بهداشت هستیم. همچنین بخش زیادی از ارتباطات سازمان با بیمه‌های تکمیلی و بیمه سلامت، به صورت الکترونیک برقرار شده است.

طارمی اظهار امیدواری کرد: به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر و با توجه به تدوین نقشه راه ۱۴۰۴ تامین‌اجتماعی، بتوانیم کمک بزرگی در پیاده‌سازی نقشه راه سلامت الکترونیک کشور داشته باشیم و امیدوار هستیم با توجه به استفاده از کدینگ‌های استاندارد و بین‌المللی خدمات، روزی بتوانیم خدمات سلامت الکترونیک و نیز پزشکی از راه دور را نه تنها در کشور بلکه در سایر کشورها برقرار کنیم.

کد خبر: 44169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =