تامین‌اجتماعی تکیه‌گاه بیمه‌شدگان در شرایط سخت زندگی

رئیس بیمارستان تأمین‌اجتماعی شهید دکتر معیری، با بیان اینکه در بیمارستان‌های ملکی این سازمان تمامی هزینه‌های درمان رایگان است و بیمار از مرحله‌ای که وارد بیمارستان می‌شود تا مرحله خروج، ریالی را پرداخت نمی‌کند، تصریح کرد: این درحالی است که هزینه برخی از اعمال جراحی در بخش‌های خصوصی هزینه‌های سرسام‌آوری دارد و اما خدمات تامین‌اجتماعی تکیه‌گاه مطمئنی در شرایط سخت زندگی است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، دکتر امیر شقاقی افزود: هزینه‌های درمان در بخش‌های مختلف ایجاد می‌شود؛ بخشی مربوط به هزینه هتلینگ و بابت روزتخت، ICU و دارو است؛ بخشی نیز به هزینه حق‌العمل جراح و بی‌هوشی مربوط است و بخش دیگر مربوط به پروتزهای مصرفی است.

وی اظهار کرد: اما تمامی این خدمات در بیمارستان‌های ملکی تامین‌اجتماعی به صورت رایگان ارائه می‌شود؛ اما در بخش‌های خصوصی هزینه‌های درمان مانند جراحی تعویض مفصل زانو حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان هزینه دربر دارد.

رئیس بیمارستان معیری، گفت: در سازمان، بیمارستان‌های تخصصی زیادی وجود دارد که خدمات رایگان آن‌ها سبب آرامش خاطر بیمه‌شدگان است و این خدمات از درمان‌ بیماری‌های مزمن گرفته تا عمل‌های جراحی بزرگ و نیز شیمی درمانی و رادیوتراپی برای بیماران سرطانی که جزو درمان‌های پرهزینه است، ارائه می‌شود. همچنین در شرایط کرونا، بسیاری از بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی از درمان و داروهای گران‌قیمت این بیماری به صورت رایگان در مراکز ملکی بهره‌مند شدند.

شقاقی درخصوص کیفیت خدمات بیمارستان معیری، تصریح کرد: برخی از بیمارانی که به این مرکز مراجعه می‌کنند، فاقد بیمه تامین‌اجتماعی هستند؛ اما با توجه به اینکه هزینه‌های آزاد این مرکز در مقایسه با بخش خصوصی کمتر است و در عین حال کادر پزشکی این مرکز را نیروهای متخصص و فوق تخصص دارای تبحر تشکیل می‌دهد، از خدمات این مرکز استقبال می‌شود.

تعهد اخلاقی، خصیصه کادر درمان تامین‌اجتماعی

وی با اشاره به همکاری کادر درمان و پزشکان تامین‌اجتماعی که خالصانه خدمت می‌کنند، افزود: جا دارد که از همکاران بیمارستان تشکر کنم؛ حق‌العملی که به پزشکان پرداخت می‌شود، می‌توان گفت درحدود یک پنجم حق‌العمل پزشکان بخش خصوصی است؛ اما پزشکان تامین‌اجتماعی با برخورداری از تعهد اخلاقی و وجدان کاری با تامین‌اجتماعی همکاری دارند و به نحو احسن ایفای وظایف می‌کنند. سیستم جذب نیرو در تامین‌اجتماعی نیز طوری طراحی شده است که کادر درمان از میان افرادی که روحیه خدمت‌رسانی به مردم دارند، انتخاب می‌شوند.

کد خبر: 45280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =