آغاز کار جشنواره فجر ۴۰ با «مرد بازنده» و «بیرو»

چهلمین جشنواره فیلم فجر در روز اول خود با اکران دو فیلم سینمایی «بِیرو» و «مرد بازنده» در برج میلاد تهران موسوم به خانه جشنواره آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش آتیه  آنلاین، امروز دوشنبه ۱۱ بهمن ماه چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به دبیری مسعود نقاش‌زاده به صورت رسمی در خانه جشنواره واقع در برج میلاد با نمایش ۲ فیلم سینمایی «بیرو» و «مرد بازنده» آغاز به کار می‌کند. چندی پیش نیز جدول نمایش فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر با برگزاری مراسم قرعه کشی، در سینمای اهالی رسانه، مشخص شد. این مراسم با حضور مسعود نقاش زاده (دبیر جشنواره فیلم فجر)، تهیه‌کنندگان، کارگردانان فیلم‌ها و جمعی از اهالی رسانه روز سه‌شنبه ۲٨ دی ۱۴۰۰ در سالن سینماتوگراف موزه سینما برگزار شد.

در همین راستا امروز فیلم سینمایی «بیرو» به کارگردانی مرتضی علی‌عباس‌میرزایی که روایتی از زندگی علیرضا بیرانوند است به عنوان افتتاحیه چهلمین جشنواره فیلم فجر اکران خواهد شد همچنین در همان روز و پس از نمایش «بیرو» در سانس دوم مرد بازنده به نمایش درمی‌آید. فیلم سینمایی «بیرو» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی و تهیه‌کنندگی مجید برزگر، درباره زندگی توأم با مشکلات دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران علیرضا بیرانوند است. فیلم تلاش‌های یک نوجوان علاقه‌مند فوتبال را برای رسیدن به سکوهای جهانی نشان می‌دهد. در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون حسن بیرانوند، رضا داوود نژاد، سعید داخ، صحرا اسدالهی، سهیل قنادان، سیاوش چراغی پور، مهدی زمین پرداز، ستایش تارانی، سارا والیانی، ابوذر فرهادی، مبین بهاروند، محمد نیکبخت، مجید پتکی، مهران نائل، محمد عسگری، امین میری، مرتضی تقی زاده، وحید نفر، حامد نساج و علیرضا جلیلی حضور دارند.

سانس دوم از اولین روز جشنواره فیلم فجر در ساعت ۱۶ اختصاص دارد به «مرد بازنده»، محمد حسین مهدویان کارگردانی که در طول یک دهه گذشته حضوری مستمر در جشنواره فیلم  فجر داشته است، امسال با «مرد بازنده» به تهیه‌کنندگی امیر بنان و کامران حجازی پا به فجر گذاشته است، فیلمی که آذرماه همین امسال مجوز ساخت گرفت و به نظر می‌رسد مراحل تولیدش هنوز به اتمام نرسیده است. جواد عزتی و رعنا آزادی‌ور در «مرد بازنده» به عنوان یک فیلم اجتماعی به ایفای نقش می‌پردازند. آخرین فیلمی که مهدویان با آن در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرد فیلم کمدی «شیشلیک» بود که در جشنواره بیست و نهم به نمایش در آمد.

استقرار تیم‌ واکسیناسیون در خانه چهلمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره فیلم فجر در دوره چهلم پس از گذر از دو سال کرونایی حالا در مرکز همایش های برج میلاد و با جمعیتی بیشتر از سال گذشته، در غیاب دبیر مبتلا شده به کرونا به طور رسمی اما زیر سایه امیکرون  آغاز شده است. به همین خاطر مدیرکل روابط‌ عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از استقرار تیم‌ واکسیناسیون در خانه چهلمین جشنواره فیلم فجر و بررسی وضعیت سلامت مهمانان جشنواره در سه نقطه از برج میلاد خبر داد. محمد هاشمی مدیرکل روابط‌ عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه گفت: در پی واکسیناسیون سراسری که در کل کشور صورت گرفته، شرایط برای برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر در سراسر کشور و برای سایر اقشار مردم هم میسر شده است.   به گفته مدیرکل روابط‌ عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور ناظران و اعضای وزارت بهداشت و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به همت دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام می‌شود. هاشمی عنوان کرد: در خانه جشنواره سه مکان اصلی در نظر گرفته شده است تا وضعیت سلامت مهمانان جشنواره مورد بررسی قرار بگیرد. در ورودی خانه جشنواره ناظران وزارت بهداشت حاضر هستند تا از نزدیک بر شرایط میهمانان نظارت داشته باشند. وی ادامه داد: از آنجایی که ممکن است در سویه‌های جدید کرونا یکسری از علائم پنهان باشد، به علاوه تب سنجی، شرح حالی از میهمانان پرسیده می‌شود و اگر افرادی که وضعیت مشکوک داشته باشند، تست PCR از آنها گرفته می‌شود. اگر تست مثبت باشد از ورود آنها به خانه جشنواره جلوگیری خواهد شد. هاشمی عنوان کرد: پرستاران و کادر درمان پشتیبان نیز به شکل دائمی در محیط خانه جشنواره حضور خواهند داشت تا در صورت نیاز نسبت به انجام درمان پیشگیرانه میهمانان جشنواره اقدام کنند. ۱۲ پرستار خبره و یک پزشک این تیم پشتیبان را تشکیل می‌دهند و به صورت شیفت‌بندی شده در موقعیت خانه جشنواره حضور خواهند داشت. تیم واکسیناسیون وزارت بهداشت نیز در روزهای جشنواره و از ساعاتی قبل از شروع مراسم‌ در خانه جشنواره در فضای بیرونی برج میلاد حاضر هستند تا دوز سوم واکیناسیون را برای عوامل اجرایی جشنواره و همچنین میهمانان آن تزریق کنند.

کد خبر: 45447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =