آمار جهانی کرونا؛ ثبت بیش از ۳۷۸ میلیون ابتلا تاکنون

مجموع مبتلایان به بیماری کرونا (کووید-۱۹) در جهان تاکنون به ۳۷۸ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۲۵۱ نفر رسیده، مرگ ۵ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۳۲۹ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و ۲۹۹ میلیون و ۱۳۶ هزار و ۳۸۴ نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس آمارهای رسمیِ همه‌گیری کرونا، آمریکا همچنان با بیش از ۷۶.۲ میلیون مبتلا و بیش از ۹۱۰ هزار قربانی در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

هند نیز هم اکنون با آمار بیش از ۴۱.۴ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار گرفته و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۵.۴ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

برزیل با بیش از ۶۲۷ هزار جان باخته پس از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید در جهان محسوب می‌شود و هند با بیش از ۴۹۶ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این فهرست جهانی است.

روسیه نیز با گذشتن از آمار ۳۳۱ هزار قربانی تاکنون بالاترین مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای اروپایی داشته و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوتی‌های این بیماری است.

فرانسه همچنین با ثبت بیش از ۱۹ میلیون و ۱۴۰ هزار مبتلا هم اکنون رکورددار ابتلا در قاره سبز و نیز چهارمین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونایی در جهان است.

جدول به‌روز شده پاندمی جهانی کرونا

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلداُمتر»، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (سه شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

#     نام کشور          مجموع مبتلایان   مجموع قربانیان

۱     ایالات متحده       ۷۶,۲۲۲,۲۱۵     ۹۱۰,۱۰۴

۲     هند                 ۴۱,۴۶۹,۴۹۹     ۴۹۶,۲۶۸

۳     برزیل              ۲۵,۴۵۴,۱۰۵     ۶۲۷,۳۶۵

۴     فرانسه             ۱۹,۱۴۰,۷۳۰     ۱۳۰,۹۳۱

۵     انگلیس             ۱۷,۳۱۵,۸۹۳     ۱۵۵,۷۵۴

۶     روسیه             ۱۱,۸۶۱,۰۷۷     ۳۳۱,۳۴۹

۷     ترکیه               ۱۱,۶۱۹,۸۸۲     ۸۷,۴۱۶

۸     ایتالیا               ۱۰,۹۸۳,۱۱۶     ۱۴۶,۴۹۸

۹     اسپانیا              ۹,۹۶۱,۲۵۳      ۹۳,۲۲۵

۱۰   آلمان               ۹,۸۹۶,۳۴۴      ۱۱۸,۵۲۷

بر اساس آمار جهانی ورلدامتر، ایران نیز با مجموع ۶ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۱۷۴ ابتلا و ۱۳۲ هزار و ۴۵۴ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه دوازدهم در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار دارد.

بر اساس آمار فوق در حال حاضر در ۲۴ کشور، شمار مبتلایان از رقم ۳ میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای فرانسه، انگلیس، روسیه، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، آرژانتین، ایران، کلمبیا، مکزیک، لهستان، اندونزی، هلند، اوکراین، آفریقای جنوبی، فیلیپین، پرو، بلژیک، کانادا و جمهوری چک نیز بیش از ۳ میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

کد خبر: 45518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =