۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 45648

فعالیت جهادی، نیاز امروز سازمان تأمین اجتماعی

دکتر علیرضا رمضانی، مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام
فعالیت جهادی، نیاز امروز سازمان تأمین اجتماعی

گرامی می‌داریم یاد و خاطره  شهیدان گرانقدر انقلاب  اسلامی، فرا رسیدن دهه مبارک فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بر ملت  ایران مبارک  باد.

سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر، اولین خریدار و دومین تولید کننده درمان نقش مهمی در آسایش و امنیت کشور دارد. بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش این سازمان قرار دارند و ازخدمات متنوع بیمه‌ای و درمانی، بهره‌مند هستند.

این سازمان به‌عنوان حامی نیروی مولد جامعه همواره کوشیده است که با ارتقاء خدمات و گسترش چترحمایتی به اقصی نقاط کشور و توزیع عادلانه خدمات، رضایت ذی‌نفعان را به‌دست آورد.

استان ایلام به‌عنوان دروازه عتبات عالیات، مهد تمدن و پایداری و دارا بودن بیشترین مرز خاکی با کشور عراق و منابع سرشار نفت و گاز دارای مردمانی صبور، نجیب و مرزدارانی وفادار به انقلاب که در زمان جنگ تحمیلی دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کردند؛ اما به علل گوناگون آن‌طور باید و شاید خدمات درخور شأن به مردمان این دیار ارائه نشد.

استان ایلام بعد از جنگ به‌سرعت رشد کرد؛ مهاجرت گسترده از روستاهای اطراف و سایر استان‌های همجوار به‌علت شرایط آب و هوای مطلوب، نیاز شدید به نیروی کار ماهر به‌علت شروع بازسازی ویرانی‌های جنگ و هزینه‌های ارزان شهرنشینی و مسکن  باعث افزایش چشمگیر جمعیت استان شد. از طرفی متاسفانه زیرساخت‌های استان همپای رشد جمعیت گسترش نیافت و تاکنون این عقب ماندگی‌های به‌وجود آمده جبران نشده است. البته منکر خدمات گسترده نظام مقدس جمهوری اسلامی در استان نیستیم؛ مقام معظم رهبری اولین سفر به‌عنوان رهبری به استان ایلام داشتند که منشأ خیر برکت در بحث فرودگاه، جاده و بسیاری از زیرساخت‌های استان شد.

سفر رئیس جمهور به استان در ابتدای دولت سیزدهم در راستای تحقق شعارهای عدالت گستری و توزیع عادلانه خدمات درجهت تحقق مطالبات برحق مردم و دیدار با مردم، نخگبان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مقامات استانی درجهت حل مشکلات مردم صورت گرفت که موجب شادی و شعف مردم استان شد.

سازمان تأمین اجتماعی در سال‌های گذشته مصوبات خوبی در حوزه زیرساختی و گسترش فضاهای درمانی جهت ارتقاء خدمات به بیمه شدگان داشته است.

استان ایلام به‌عنوان دروازه عتبات عالیات همه ساله پذیرای خیل عظیمی از دلسوختگان حضرت اباالحسین (ع) به کشور عراق است که ظرفیت عظیمی برای خدمات رسانی خصوصا در حوزه درمان ایجاد می‌کند.

در بین یازده شهرستان فقط شهرستان دهلران دارای مرکز درمانی ملکی است و سایر شهرستان‌های استان فاقد مرکز ملکی بوده که به‌عنوان مطالبه نمایندگان مجلس، خانواده شهدا، شرکای اجتماعی سازمان و بیمه شدگان عزیز تامین اجتماعی و رسانه‌ها، همواره مطرح می‌شود.

امروزه جهت جبران این عقب ماندگی‌ها که در طول زمان به‌وجود آمده و در جهت تحقق شعارهای دولت برخاسته از متن مردم نیازمند کار جهادی در استان و حمایت همه جانبه مدیران ارشد سازمان تأمین اجتماعی هستیم که امیدواریم با نگاه جهادی و استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی بتوانیم در جهت مطالبه بیمه شدگان گام‌های موثری را برداریم.

کد خبر: 45648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =