کجا این فیلم سفارشی است؟

پس از نشست خبری جنجالی فیلم «لایه‌های دروغ» می‌توان از نشست خبری فیلم «ماهان» به عنوان انتقادی‌ترین جلسه پرسش و پاسخ در این دوره از جشنواره فیلم فجر یاد کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، علی شاه‌حاتمی تهیه‌کننده فیلم «ماهان» در پاسخ به سوالی درباره سفارشی بودن فیلمش گفت: «خیلی سوال خنده دار و مضحکی است، واقعا متاسفم برای خبرنگاری که چنین سوالی می‌پرسد. کجای این فیلم سفارشی است؟ به جز اینکه درباره امید و تعامل بین ادیان و آدم‌های مختلف صحبت می‌کند. اگر بخواهم خیلی رک بگویم، این فیلم از طرف خدا به من سفارش شده است.»

در این نشست خبری که با حضور حمید شاه‌حاتمی (کارگردان)، علی شاه‌حاتمی (تهیه‌کننده)، مهدی ایل‌بیگی (فیلمبردار)، هامون قاپچی (نویسنده)، وحید رحیمیان و امیررضا نظری (بازیگران) برگزار شد، حمید شاه‌حاتمی گفت: «من الزاما فکر نمی‌کنم که فیلم من بهتر از دیگر آثاری است که بیرون مانده‌اند. تنها سلیقه هیات انتخاب به کار من نزدیک‌ شده بود.»

او در پاسخ به این سوال که آیا مخاطب با فیلمش ارتباط برقرار می‌کند یا خیر، توضیح داد: «جدا از شیوع ویروس کرونا و محدودیت رفت‌وآمد و بودجه‌ روند ساخت و تولید این اثر بسیار سخت بود. اگر فیلم من با مخاطب ارتباط برقرار نکرده یعنی کارم را درست انجام داده‌ام و اگر نه که نیاز به توضیح اضافه‌ای نمی‌بینم.»

در ادامه پاسخ به انتقادها حمید شاه‌حاتمی در مورد ایرادات فیلم گفت: «من هم به ایرادات فیلم خودم واقف هستم. ما تصمیم گرفتیم فیلم را به جشنواره ارائه دهیم و توقع پذیرفته شدن را نداشتم. با دستمزد یک بازیگر فیلم جاده‌ای ساختن کار راحتی نیست. باید بگویم من دخالتی در حضور فیلمم در جشنواره نداشتم و می‌دانم که هیات انتخاب با اتفاق آرا به حضور «ماهان» در جشنواره رای دادند.»

علی‌شاه‌حاتمی در ادامه این صحبت ها تصریح کرد: «شاید باید بعد از جشنواره جلسه محاکمه‌ای برای هیات انتخاب برگزار کرد و پرسید برای چه این فیلم در جشنواره حضور دارد. هر سال از این قبیل چالش‌ها در جشنواره به چشم می‌خورد اما باید بدانیم که ما قاضی نیستیم و نباید خود را جای هیات انتخاب یا هیات داوری گذاشت.»

در بخشی از نشست وحید رحیمیان که با استندآپ کمدی‌های «خندوانه» مشهور شد، درباره بازی در نقش جدی گفت: «حضور در کار جدی یا کمدی برای بازیگر تفاوتی ندارد چراکه ذات بازیگری همان است و تغییر نمی‌کند. البته من در ابتدا فکر می‌کردم که نقشی کمدی دارم و بعدها فهمیدم که نقشم جدی است.»

او نیز در پایان گریزی به انتقادات زد و گفت: «من در همه آثار نکته‌ای برای دوست داشتن فیلم پیدا می‌کردم. من نه دوست دارم انتقاد کنم و نه مورد انتقاد قرار بگیرم. برای آثار زحمت کشیده می‌شود و همه فیلم‌ها نکات مثبتی دارند که باید آن‌ها را کشف کرد.»

کد خبر: 45740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =