شب‌هفتم با اکران‌های پرمخاطب گذشت

 خانه جشنواره به واسطه حضور فیلم «رضا میرکریمی» و اولین فیلم «» سالن‌های اکران و نشست‌های خبری ساعات شلوغی را سپری کردند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا،  هفتمین شب جشنواره فیلم فجر با اکران دو فیلم «نگهبان شب» و «موقعیت مهدی» در خانه جشنواره در برج میلاد به پایان رسید. امروز به واسطه حضور فیلم رضا میرکریمی و همچنین اولین فیلم هادی حجازی‌فر به زندگی شهید مهدی باکری یکی از فرماندهان مهم جنگ تحمیلی می‌پردازد سالن های اکران و نشست های خبری ساعات شلوغی را سپری کردند. با این وصف در فاصله ۴ روز مانده به پایان جشنواره ۱۴ فیلم در بخش مسابقه اکران شده است.

نگهبان شب

رضا میرکریمی با ۵ سیمرغ بلورین یکی از پرافتخارترین کارگردانان حاضر در چهلمین دوره جشنواره فجر محسوب می‌شود. او که در جشنواره سی و هفتم و با فیلم «قصرشیرین» در بخش سودای سیمرغ حضور پیدا کرده بود در دو بخش بهترین کارگردانی و بهترین فیلم نامزد دریافت سیمرغ شده بود در این دوره از جشنواره فیلم فجر با فیلم «نگهبان شب» به بخش مسابقه سیمرغ آمده است.

نگهبان شب دهمین فیلم میرکریمی از سال ۱۳۷۸ است که با فیلم «کودک و سرباز» کارش را در سینمای ایران به عنوان یک کارگردان نوگرا آغاز کرد. نگهبان شب هم مثل برخی دیگر از کارهای موفق میرکریمی فیلمنامه‌اش به طور اشتراکی نوشته شده و طبق سبک و سیاقش مجموعه ای از بازیگران حرفه ای و نابازیگران را مقابل دوربین برده است.

وی با توجه به استقبالی که از فیلمش شد مثل ادوار مختلف نامش به عنوان یکی از شانس های امسال جشنواره نیز مطرح شده است هرچند هنوز ۴ روز دیگر مانده و نمایش دیگر فیلم ها می‌تواند معادلات تازه ای را در داوری جشنواره رقم بزند.

موقعیت مهدی

هادی حجازی فر بازیگر مطرح سینمای ایران امسال با فیلم «موقعیت مهدی» به عنوان کارگردان در جشنواره حضور پیدا کرده است. فیلم روایتی متفاوت و نمایش بخشی از زندگی شهید مهدی باکری یکی از مهمترین فرماندهان جنگ تحمیلی هشت ساله است.

حجازی فر خودش در نقش مهدی باکری در این فیلم بازی کرده و از آنجایی که بخشی از فیلم به زبان آذری است دیگر بازیگران نیز از بین بازیگران آذری زبان انتخاب شده اند. فیلم همانطور که پیش از آن هم اعلام شده بود نسخه سینمایی از یک مینی سریال است.

«موقعیت مهدی» که در ۶ فصل داستان زندگی شهید باکری را از زمان ازدواج تا شهادتش روایت می کند فیلمی با صحنه های جنگی و جلوه های ویژه سنگین است که قصد دارد روزهای دشواری را در روزهای جنگ تحمیلی در عملیات بدر تصویر کند.

روزهایی که در تاریخ معاصر ایران حک شده اند و حضور در آن برای روایت قصه یکی از مهمترین شخصیت های جنگ تحمیلی می تواند یک چالش بزرگ برای کارگردانی باشد که اولین فیلمش را می سازد.

نکته جالب اینکه حجازی فر پیش از این سابقه بازی در نقش احمد متوسلیان یکی دیگر از فرماندهان مهم جنگ تحمیلی در فیلم «ایستاده در غبار» بازی کرده بود حالا با بازی در نقش مهدی باکری در بخش مسابقه سیمرغ بهترین بازیگر مرد حضور خواهد داشت.

 
 
 

کد خبر: 46123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =