ضرورت ایجاد ردیف پایدار بودجه‌ای برای بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی

بابایی کارنامی گفت: تلاش مجلس به ویژه کمیسیون اجتماعی این است تا حداقل بخشی از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی تهاتر شود تا سازمان تامین اجتماعی نیز بتواند بهتر و به صورت کامل متناسب‌سازی را اجرا کند.

علی بابایی کارنامی؛ نایب رئیس  کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در رابطه با بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: در تلاش هستیم تا بندی به تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ اضافه کنیم تا بر اساس آن بخشی از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود.

وی عنوان کرد: مطالبه تایید شده سازمان از دولت، ۲۶۰ هزار میلیارد تومان است، با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و پاسخگو بودن این سازمان در برابر بازنشستگان و کارگران، انتظارمان این است که دولت به صورت یکجا این مبلغ را پرداخت و تهاتر کند.

نائب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه در لایحه بودجه چیزی برای تهاتر بدهی دولت به تامین اجتماعی درنظر گرفته نشده بود و این یعنی در حق سازمان تامین اجتماعی کشور جفا شده است.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان خاطرنشان کرد: تلاش مجلس به ویژه کمیسیون اجتماعی این است تا حداقل بخشی از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی تهاتر شود تا سازمان تامین اجتماعی نیز بتواند بهتر و به صورت کامل همسان سازی را اجرا کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۵ درصد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان انجام شده است افزود: باتوجه به نرخ تورم و وضعیت اقتصادی موجود امیدواریم حداقل های زندگی و انتظارات بازنشستگان فراهم شود.

بابایی کارنامی با اشاره به اینکه اخیرا در صحن علنی مجلس خواستار ایجاد ردیف پایدار در رابطه با بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی شدم افزود: سازمان باید افزایش درآمد داشته باشد تا  بتواند  به طور دقیق و کامل متناسب سازی کارگران بازنشسته را اجرا کند، به دلیل اهمیت بالای این موضوع به طور جد پیگیر هستم.

کد خبر: 46140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =