«بدون قرار قبلی» نمره قبولی از منتقدان گرفت

 فیلم «بدون قرار قبلی» به کارگردانی «بهروز شعیبی» در میان شانزده فیلم اکران شده چهلمین جشنواره فیلم فجر، توانست با مجموع ۴۱.۵ ستاره، نمره قابل قبولی از منتقدان سینما دریافت کند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، منتقدان سینما روزانه در نظرسنجی ایرنا به فیلم‌های اکران شده در چهلمین جشنواره فیلم فجر ستاره می‌دهند، هر کدام از منتقدان می‌توانند رضایت نسبی خود را از آثار سینمایی با تعداد ستاره‌ها از یک تا پنج مشخص کنند. این نظرسنجی هر روز در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) منتشر می‌شود.

تا پایان روز هشتم جشنواره، فیلم‌های بیرو ساخته مرتضی علی عباس میرزایی، مرد بازنده ساخته محمدحسین مهدویان، شادروان به کارگردانی حسین نمازی، علفزار ساخته کاظم دانشی، برف آخر به کارگردانی امیرحسین عسکری، لایه‌های دروغ به کارگردانی رامین سهراب، ملاقات خصوصی ساخته امید شمس، ماهان به کارگردانی حمید شاه‌حاتمی، بی مادر ساخته سیدمرتضی فاطمی، دسته دختران به کارگردانی منیر قیدی، هناس ساخته حسین دارابی و شب طلایی به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا، نگهبان شب ساخته رضا میرکریمی، موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی‌فر، بی‌رویا ساخته آرین وزیردفتری و بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی اکران شده است.

ایرنا از منتقدان سینما، درباره فیلم بی‌رویا که پانزدهمین  فیلم اکران شده در جشنواره و اولین فیلم روز هشتم - دوشنبه ۱۸بهمن ۱۴۰۰ - بود، نظرسنجی کرده است که از نظر تعداد ستاره‌های اعطا شده نتایج نشان می‌دهد این فیلم توانست در مجموع  ۴۱.۵ ستاره را از ۱۷ منتقد دریافت کند و به جمع سه فیلم پرستاره جدول منتقدان تا روز هشتم برساند.

این در حالی است که تا روز هشتم موقعیت مهدی (با ۵۰ ستاره) صدرنشین است؛ نگهبان شب (با ۴۵ ستاره) در جایگاه دوم و علفزار (با ۴۱ ستاره) هم در جایگاه چهارم در میان ۱۶ فیلم اکران شده تاکنون، قرار دارند. فیلم‌های ماهان (با ۶ ستاره) و لایه‌های دروغ (با ۷ ستاره) در انتهای جدول رده‌بندی ۱۶ فیلم اکران شده هستند و همچنان عنوان کم‌فروغ‌ترین ستاره‌های منتقدان را برای خود حفظ کرده‌اند.

اکنون ۴روز تا پایان جشنواره چهلم باقی مانده و ۶ فیلم دیگر برای اکران و نظرسنجی پیش روی منتقدان سینما است؛ تعداد ستاره‌های اعطایی منتقدان در نیمه اول اکران‌ها و میانیگین ستاره‌های ثبت شده برای هر فیلم نشان می‌دهد از ۱۶ فیلم اکران شده فقط ۶ فیلم موقعیت مهدی، نگهبان شب، علفزار، بدون قرار قبلی، مرد بازنده و برف آخر توانستند رضایت نسبی منتقدان را تقریبا جلب کنند و ستاره‌های آنها از مرز ۴۰ ستاره بگذرد.

بر اساس حروف الفبا به ترتیب، جبار آذین، امیر اهوارکی، علیرضا بهرامی، علیرضا پورصباغ، مهرزاد دانش، شاهین شجری‌کهن، سیدرضا صائمی، بهمن عبداللهی، سحر عصر آزاد، آنتونیا شرکا، آرش فهیم، جعفر گودرزی، امیررضا مافی، امید معلم، محمدرضا مقدسیان، مصطفی وثوق‌کیا و ایزد مهرآفرین در نظرسنجی فیلم بدون قرار قبلی شرکت کردند.

در این نظرسنجی یک منتقد یک ستاره و یک منتقد هم ۱.۵ ستاره به فیلم بدون قرار قبلی داده‌اند، این در حالی است که چهار منتقد ۲ستاره و چهار منتقد هم  ۲.۵ ستاره، برای ساخته بهروز شعیبی ثبت کردند، سه منتقد سه ستاره ، دو منتقد ۳.۵ ستاره و یک منتقد هم چهار ستاره به این فیلم اعطا کرده اند.هیچکدام از منتقدان بدون قرار قبلی را شایسته دریافت پنج ستاره ندانستند.

در فیلم بدون قرار قبلی، یاسمین به سن و سال پسر ۶ ساله‌اش بوده که به آلمان (برلین) مهاجرت کرده و حالا با مرگ پدر ناچار است پس از سی سال به ایران بازگردد. پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، الهام کردا و صابر ابر در این فیلم به کارگردانی بهروز شعیبی بازی می‌کنند.

بر اساس میانگین ستاره‌های ثبت‌شده منتقدان در ۷ روز برگزاری جشنواره

در میان فیلم‌های اکران شده تا روز هفتم جشنواره بر اساس امتیاز میانگین موقعیت مهدی با ۳.۱۲، نگهبان شب با ۲.۸۱، علفزار با ۲.۷، ملاقات خصوصی با ۲.۵۶، برف آخر با ۲.۵۳، بدون قرار قبلی ۲.۴۴، مردبازنده با ۲.۳۸  و دسته دختران با ۲.۲۸ جزو ۸ فیلم اول رده‌بندی ستارگان منتقدان سینما هستند. همچنین فیلم‌های شادروان با ۱.۹۷ ، شب طلایی با ۱.۷۸، بی‌رویا ۱.۵۲ بی‌مادر با ۱.۴۳، بیرو با ۱.۳۸، هناس با ۱.۳۷، لایه‌های دروغ با ۰.۴۳ و ماهان ۰.۴ میانگین ستارگان، جایگاه نهم تا شانردهم را در این رده‌بندی به خود اختصاص داده‌اند.

بیرو ۲۳.۵ ستاره

فیلم بیرو که به عنوان نخستین فیلم و در افتتاحیه چهلمین جشنواره فیلم فجر اکران شد در نظرسنجی اول خبرگزاری ایرنا با ستاره‌های کم فروغ منتقدان سینما مواجه شد. در این نظرسنجی ۶ منتقد یک ستاره و ۶ منتقد دیگر دو ستاره، یک منتقد ۲.۵ ستاره و سه منتقد به فیلم بیرو که مرتضی علی عباس میرزایی آن را کارگردانی کرده، هیچ ستاره‌ای ندادند و فقط یک منتقد سینما به این فیلم سه ستاره داده است. بیرو از این گروه منتقدان ۴ و ۵ ستاره دریافت نکرده و در مجموع موفق شد فقط ۲۳.۵ ستاره از منتقدان بگیرد.

مرد بازنده ۴۰.۵ ستاره

فیلم مرد بازنده دومین نظرسنجی از منتقدان بود و توانست از دو منتقد یک ستاره، از سه منتقد دیگر ۱.۵ ستاره و از دو منتقد ۲ ستاره دریافت کرد. دو منتقد نیز به مرد بازنده ۲.۵ ستاره اعطا کردند؛ این فیلم موفق شد از ۶ منتقد هم  ۳ ستاره و از دو منتقد دیگر سینما ۳.۵ ستاره دریافت کند. هیچ کدام از منتقدان این گروه به فیلم محمدحسین مهدویان ۴ و ۵ ستاره ندادند.

شادروان ۳۳.۵ ستاره

فیلم شادروان که سومین فیلم اکران شده جشنواره چهلم است، توانست از چهار منتقد یک ستاره، از سه منتقد دیگر ۱.۵ ستاره، از پنج منتقد ۲ ستاره و از دو منتقد دیگر ۳ ستاره دریافت کند؛ البته این فیلم بر خلاف بیرو و مرد بازنده توانست از یک منتقد ۴ ستاره و از یک منتقد دیگر ۵ ستاره دریافت کند و مجموع ستارگان خود را به ۳۳.۵ برساند. البته یک منتقد هم به ساخته حسین نمازی هیچ ستاره‌ای نداد.

علفزار ۴۱ ستاره

فیلم علفزار که چهارمین فیلم اکران شده جشنواره است توانست از یک منتقد ۱.۵ ستاره، از دو منتقد ۲ ستاره و از سه منتقد دیگر ۲.۵ ستاره به فیلم علفزار دریافت کند؛ ۸ منتقد به فیلم ساخته کاظم دانشی ۳ ستاره دادند و فقط یک منتفد این فیلم را شایسته ۴ ستاره دانست. هیچ‌کدام از منتقدان در این نظرسنجی به علفزار یک ستاره و ۵ ستاره ندادند.

برف آخر ۴۰.۵ ستاره

فیلم برف آخر که پنجمین فیلم اکران شده جشنواره است توانست از سه منتقد یک ستاره، از یک منتقد ۱.۵ ستاره دریافت کند. سه منتقد هم ۲ ستاره و چهار منتقد دیگر ۲.۵ ستاره به فیلم برف آخر اعطا کردند؛ یک منتقد هم به فیلم ساخته امیرحسین عسگری ۳ ستاره داد. این در حالی است که سه منتقد به این فیلم ۴ ستاره دادند و یک منتقد هم در این نظرسنجی، به برف آخر ۵ ستاره داده است.

لایه‌های دروغ ۷ ستاره

فیلم لایه‌های دروغ ششمین فیلم اکران شده در جشنواره چهلم، در این نظرسنجی از  ۹ منتقد هیچ ستاره‌ای دریافت نکرد، چهار منتقد فقط نیم‌ستاره، یک منتقد یک ستاره و دو منتقد هم ۲ ستاره برای این فیلم اکشن ثبت کردند. هیچ‌کدام از منتقدان فیلم ساخته رامین سهراب را شایسته دریافت سه، چهار و پنج ستاره ندانستند.

ملاقات خصوصی ۳۸.۵ ستاره

فیلم ملاقات خصوصی هفتمین فیلم اکران شده در جشنواره چهلم، از  یک منتقد ۱.۵ ستاره، از چهار منتقد ۲ ستاره و از یک منتقد دیگر ۲.۵ ستاره دریافت کرد؛ پنج منتقد هم به فیلم ساخته امید شمس ۳ ستاره داده اند. این در حالی است که یک منتقد ۳.۵ ستاره و دو منتقد ۴ ستاره به این فیلم دادند. همچنین هیچکدام از منتقدان این فیلم را شایسته یک ستاره و پنج ستاره ندانستند و یک منتقد هم هیچ ستاره‌ای به ملاقات خصوصی نداده و یکی از منتقدان هم اعلام کرد «این فیلم را ندیده است».

ماهان ۶ ستاره

فیلم ماهان که هشتمین فیلم اکران شده در جشنواره چهلم است، در این نظرسنجی از  ۱۰ منتقد هیچ ستاره ای دریافت نکرد، و فقط چهار منتقد یک ستاره، و یک منتقد ۲ ستاره برای ساخته حمید شاه‌حاتمی ثبت کردند و یکی از منتقدان هم اعلام کرد «این فیلم را ندیده است» تا ستاره به این فیلم جاده‌ای اعطا کند.

بی‌مادر ۲۳ ستاره

فیلم بی‌مادر که نهمین فیلم اکران شده در جشنواره چهلم است، در این نظرسنجی توانست از میان ۱۶ منتقد، از دو منتقد ۰.۵ ستاره، از پنج منتقد یک ستاره و از سه منتقد دیگر ۱.۵ ستاره دریافت کند. پنج نفر از این گروه منتقدان به فیلم سیدمرتضی فاطمی ۲ ستاره و یک نفر دیگر هم ۲.۵ ستاره اعطا کردند. هیچ کدام از این ۱۶ منتقد فیلم بی‌مادر را شایسته ثبت سه، چهار و پنج ستاره ندانستند.

دسته‌ دختران ۳۶.۵ ستاره

فیلم دسته دختران که دهمین فیلم اکران شده در جشنواره چهلم است، در این نظر سنجی توانست از میان ۱۶ منتقد، یک منتقد ۰.۵ ستاره، دو منتقد یک ستاره و یک منتقد هم ۱.۵ ستاره به فیلم دسته دختران داده اند، این در حالی است که چهار منتقد ۲ ستاره، سه منتقد ۲.۵ ستاره و سه منتقد دیگر ۳ ستاره برای ساخته منیر قیدی ثبت کردند، اگر چه یک منتقد ۴ ستاره و یک منتقد ۴.۵ ستاره به این فیلم اعطا کردند، اما هیچکدام از منتقدان دسته دختران را شایسته دریافت ۵ ستاره ندانست.

هناس ۲۲ ستاره

فیلم هناس که یازدهمین فیلم اکران شده در جشنواره چهلم است، در این نظر سنجی توانست در میان ۱۶ منتقد، از سه منتقد ۰.۵ ستاره، از پنج منتقد یک ستاره و از چهار منتقد هم ۱.۵ ستاره دریافت کند، این در حالی است که دو منتقد ۳ستاره، و یک منتقد هم ۳.۵ ستاره برای ساخته حسین دارابی داده اند، همچنین در این نظرسنجی یک منتقد هیچ ستاره‌ای به هناس نداده و  هیچکدام از منتقدان نیز این فیلم را شایسته دریافت سه، چهار و پنج ستاره ندانستند.

شب‌ طلایی ۲۸.۵ ستاره

فیلم شب طلایی که دوازدهمین فیلم اکران شده در جشنواره چهلم است، در این نظرسنجی توانست در میان ۱۶ منتقد، از دو منتقد ۰.۵ ستاره، از یک منتقد یک ستاره و از پنج منتقد هم ۱.۵ ستاره دریافت کند، این در حالی است که چهار منتقد ۲ ستاره، سه منتقد ۲.۵ ستاره، برای ساخته یوسف حاتمی‌کیا ثبت کردند، اگر چه یک منتقد ۳.۵ ستاره به این فیلم اعطا کرده است، اما هیچکدام از منتقدان شب طلایی را شایسته دریافت سه، چهار و پنج ستاره ندانستند.

نگهبان شب با ۴۵ ستاره

فیلم نگهبان شب که سیزدهمین فیلم اکران شده در جشنواره چهلم است در این نظرسنجی توانست در میان ۱۶ منتقد، از یک منتقد ۰.۵ ستاره، از سه منتقد ۲ ستاره و از پنج منتقد هم ۲.۵ ستاره دریافت کند، این در حالی است که دو منتقد ۳ ستاره، دو منتقد ۳.۵ ستاره، و دو منتقد دیگر ۴ ستاره برای ساخته رضا میرکریمی ثبت کردند، اگر برای نخستین بار یک منتقد ۵ ستاره به یک فیلم در این دوره اعطا کرده است، اما هیچکدام از منتقدان به نگهبان شب یک ستاره نداده‌اند.

موقعیت مهدی با ۵۰ ستاره

فیلم موقعیت مهدی که چهاردهمین فیلم اکران شده در جشنواره چهلم است در این نظرسنجی توانست از میان ۱۶ منتقد، از یک منتقد یک ستاره، از دو منتقد ۲ ستاره و از دو منتقد هم ۲.۵ ستاره دریافت کند، این در حالی است که چهار منتقد ۳ ستاره، یک منتقد ۳.۵ ستاره، و پنج منتقد دیگر ۴ ستاره برای ساخته هادی حجازی‌فر ثبت کردند، هیچکدام از منتقدان به این فیلم پنج ستاره نداده‌اند.

بی‌ رویا با ۲۶ ستاره

فیلم بی‌رویا که پانزدهمین فیلم اکران شده در جشنواره چهلم است در این نظرسنجی توانست از میان ۱۷ منتقد از یک منتقد ۰.۵ ستاره، از سه منتقد یک ستاره و از پنج منتقد هم ۱.۵ ستاره دریافت کند، این در حالی است که پنج منتقد ۲ستاره و دو منتقد هم  ۲.۵ ستاره، برای ساخته آرین وزیردفتری ثبت کردند، از میان منتقدان یک نفر هیچ ستاره‌ای به این فیلم داده است و بی‌رویا نتوانست از این گروه منتقدان سه، چهار و پنج ستاره دشت کند.

چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور۲۲  فیلم در بخش سودای سیمرغ، ۱۰ فیلم در بخش فیلم کوتاه و ۸ فیلم در بخش مستند از ۱۱ تا ۲۲ بهمن به دبیری مسعود نقاش‌زاده برگزار می‌شود.

فیلم‌های این دوره از جشنواره در سینماهای ۳۱ استان در سراسر کشور اکران خواهد شد.

کد خبر: 46257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =