احتمال افزایش رقم بدهی دولت به این سازمان در صحن علنی

سرمدی گفت: کمیسیون اجتماعی مصمم است تا تصمیمی داشته باشد که مبلغ پرداخت بدهی دولت کمتر از ۹۰ هزار میلیارد تومان نباشد و انتظار میرود که در صحن مجلس این رقم به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان نیز افزایش یابد.

کیومرث سرمدی واله؛ عضو کمیسیون اجتماعی و تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در رابطه با ارسال لایحه جدید متناسب سازی حقوق بازنشستگان از سوی دولت گفت: در حال حاضر که بنده در کمیسیون تلفیق هستم آخرین اطلاعی از بازپس‌گیری لایحه متناسب سازی حقوق بازنشسته ها و ارائه لایحه جدید توسط دولت ندارم.

وی در خصوص بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: بخشی از دیون و بدهکاری دولت به سازمان تامین اجتماعی انباشت بدهی های دولت های قبلی است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سرمایه این سازمان متعلق به کارگران و بخش غیردولتی است ولی متاسفانه شاهد این هستیم که گاه دولتها به منابع این سازمان دست درازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه رقم ۹۰ هزار میلیارد تومان برای بازپرداخت بخشی از بدهی های دولت به این سازمان در کمیسیون تلفیق تصویب شده است، افزود: قرار بر این بود که ۴۰ هزار میلیارد تومان نیز از این رقم به ایثارگران اختصاص یابد که با اصلاح آن تلاش کردیم تا رقم ۹۰ هزار میلیارد تومان فقط به سازمان تامین اجتماعی اختصاص یابد و مبلغی از آن کسر نشود، زیرا رقم باقیمانده پاسخگوی نیاز این سازمان نخواهد بود.

وی عنوان کرد: کمیسیون اجتماعی مصمم است تا مصوبه ای داشته باشد که مبلغ پرداخت بدهی دولت کمتر از ۹۰ هزار میلیارد تومان نباشد و انتظار می‌رود که در صحن مجلس این رقم به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان نیز افزایش یابد.

سرمدی تصریح کرد: قرار بر این شد که اگر پیشنهاد افزایش رقم در صحن مجلس رای آورد در آن صورت رییس کمیسیون تلفیق بودجه و مسئولان سازمان برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی طی جلسه ای منابعی برای پرداخت  ۴۰ هزار میلیارد تومان به ایثارگران را بررسی کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با تهاتر برای پرداخت بدهی گفت: قرار بر این شد که از هر منبعی که شده دولت را مجاب به پرداخت بدهی به سازمان تامین اجتماعی کنند ولی در حال حاضر جزئیات دقیق بررسی نشده است.

کد خبر: 46260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =