رونق ساخت‌وساز در کشور با طرح جهش تولید مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت علاوه بر ارائه تسهیلات ارزان قیمت به سازندگان و انبوه سازان، باید به سمتی حرکت کند که زمین با قیمت بسیار پایین برای تولید مسکن عرضه کند.

احمد دنیامالی؛ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای  اسلامی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در رابطه با رکود بازار مسکن با تاکید بر اینکه بازار مسکن را نمیتوان فقط با ارائه تسهیلات مدیریت کرد گفت: دولت علاوه بر ارائه تسهیلات ارزان قیمت به سازندگان و انبوه سازان، باید به سمتی حرکت کند که زمین با قیمت بسیار پایین برای تولید مسکن عرضه کند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که عرضه و تقاضا همسان نشوند مشکل مسکن نیز حل نخواهد شد ادامه داد: اجرایی شدن طرح "جهش تولید مسکن" سبب رونق ساخت و ساز در کشور شده و سبب جان گرفتن بیش از ۳۵۰ مجموعه ای که کار تولید مصالح و لوازم مورد نیاز تولید مسکن را انجام می دهند خواهد شد.

دنیامالی تاکید کرد: قطعا چنانچه فقط نیمی از خانه های خالی موجود در کشور، به چرخه فروش و اجاره وارد شوند تاثیر بسیار خوبی بر بازار گذاشته و قیمت‌ها را متعادل خواهد کرد زیرا در این صورت فاصله عرضه و تقاضا کم شده و میتوان جهش های روانی و مالی  قیمت مسکن را کنترل کرد.

وی عنوان کرد: ساخت ۱ میلیون واحد مسکونی با واگذاری زمین های دولتی، مدیریت قیمت مصالح و هزینه های مرتبط با ساخت و کاهش قیمت تمام شده مسکن، کار بسیار دشواری است ولی چنانچه تمامی ارگان ها و سازمان های مرتبط پای کار بیایند قطعا شدنی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولویت عرضه مسکن باید با زوج های جوان باشد، تصریح کرد: پیشنهاد بنده این است که دولت با همکاری انبوه سازان مسکن به صورت انبوه تولید کرده و این خانه ها را به زوج های جوان به صورت ۹۹ ساله اجاره دهد  البته با این شرط و قانون که زوج ها نتوانند مسکن مورد نظر را بفروشند. چنانچه وضعیت مالی خوبی پیدا کردند که بخواهند از خانه اجاره ای بلند شوند در این صورت خانه به زوج دیگری اجاره داده شود.

کد خبر: 46265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =