با همه برندهای خارجی دنیا رقابت می‌کنیم

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: با همه برندهای خارجی دنیا در شرایط یکسان و نه در شرایط انحصار، رانت، فساد و آلودگی رقابت می‌کنیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت دخانیات ایران، نشستی با حضور عاملین فروش منتخب از سراسر کشور و محمد شیخان مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره، سرپرست معاونت بازرگانی و اقتصادی، سرپرست معاونت مالی و منابع انسانی و مدیر دفتر مرکزی حراست روز یکشنبه مورخ 1400/11/17 در سالن اجتماعات امام علی (ع) این شرکت برگزار شد.

 شیخان در این جلسه ضمنِ تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و آرزوی توفیق در ادامه راه امام خمینی(ره)، شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و دفاع از حرم، اشاره کرد: صحنه بسیار پیچیده و البته پرخطر است علیرغم آنکه در ظاهر خیلی ساده به نظر می آید. در ظاهر، صنعت دخانیات، سیگار را تولید و نهایتاً به فروش می رساند و عده‌ای مصرف کننده آن هستند، در صورتیکه اینگونه نیست. منافع زیادی در این صنعت وجود داشته و مافیاهای بزرگی ریشه کرده اند که نمی خواهند شرکت دخانیات ایران نقش آفرین باشد. 

مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران افزود: یک عده در داخل کشور به گونه‌ای سیاست گذاری کردند که شرکت‌های خارجی وارد شده و 70 درصد از سهم بازار را از آن خودشان کنند. واقعاً چرا شرکت دخانیات که روزگاری ۲۰ هزار شاغل در سراسر کشور داشته، تعداد شاغلین آن امروز به شش هزار نفر رسیده و در یک شرایط سخت در حال اداره خودش است؟

شیخان با اشاره به ایام دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: همه ما انقلاب کردیم که روی پای خودمان بایستیم. ما قائل به انحصار نیستیم و من به عنوان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران آمادگی دارم با همه برندهای خارجی دنیا به رقابت بپردازیم اما در شرایط یکسان و نه در شرایط انحصار، رانت، فساد و آلودگی. 

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد در آینده خاطره ای از خودمان به یادگار بگذاریم که نوادگان ما دوست داشته باشند، این است که ما در کنار هم قرار گرفتیم و در این صنعت هیچ سهمی به بیگانه ندادیم و آنقدر در کشور اشتغال ایجاد و تولید ثروت کردیم که مردم ما منتفع شدند. در آن زمان ما می توانیم بگوئیم که ایرانی هستیم و این یعنی برگ زرین از صفحه حیات صنعت دخانیات ایران که با دستان توانمند شماها رقم خواهد خورد.

مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره با بیان اولویت و اهمیت حوزه صادرات و لزوم نقش آفرینی عاملین فروش در این حوزه افزود: عاملین فروش، فقط شرکای تجاری ما در فروش داخلی نیستند. از آن ها نقش‌آفرینی بین المللی نیز می خواهیم. 

شیخان گفت: این که افق نگاه ما تماما روی بازار داخل باشد، خودش یک فریب است. بدون شک می توانیم به بازارهای منطقه ای و حتی بازارهای اروپایی با کمک تجار بسیار خوب کشورمان دست یابیم. راه پیروزی قرار گرفتن در کنار هم است. 

وی افزود: با همین رویکرد، ما این آمادگی را داریم که بعضی از برندهای خود را به صورت سفارشی برای حوزه صادرات، تولید و در اختیار شما قرار دهیم. ما در حوزه تولید و فروش، برنامه های بسیاری داشته و به دنبال آدم های با تفکر بلند هم هستیم. 

مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه ما در مقابل آنهایی که کنارمان هستند سر تعظیم فرود می آوریم، اضافه کرد: ولی هیچگاه گردن کشی و قلدری را نمی پذیریم چون آمده ایم که در مقابل زراندوزان فرصت طلب باشیم و به کسی باج نمی دهیم.

شیخان با اشاره به وضعیت صورت های مالی شرکت که به جای مانده از هشت سال سوء مدیریت بوده است، گفت: در زمانی ۲۵ میلیارد نخ تولید داشته ایم، اما چه اتفاقی افتاد در کشور که حجم ماشین آلات ما بیشتر شد ولی تولید ما به زیر ۱۰ میلیارد نخ رسید. 

وی تصریح کرد: امروز تولید برای ما بسیار مهم بوده و هر کسی در تولید شریک تجاری ما شود ما بالاترین سود را از آن او خواهیم کرد. ما همراهتان هستیم و آدمی نیستیم که فقط حرف بزنیم. ما به دنبال کسب منفعت بیشتر برای شرکت و شما عاملین وفادار آن هستیم.

مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران گفت: دغدغه ها و خواسته هایی که شما در اینجا مطرح کردید، بخشی در اختیار ماست و بخشی دیگر در اختیار ما نیست. من از عزیزان همکار خودم می خواهم که پیگیری کنند و در پنچ محوری صادرات، سرمایه‌گذاری، تولید مشترک، مدلهای فروش و راه اندازی مجتمع‌های تولیدی از شما انتظار داریم تا برنامه های خود را ارائه دهید.

شیخان در پایان با اشاره به سهم پنچ درصدی شرکت دخانیات از بازار در حال حاضر، گفت: به شما قول می دهیم که در کنار همدیگر سهم بازار بالای ۲۰ درصد را بدست آوریم.

گفتنی است در ابتدای این نشست هم اندیشی، سرپرست معاونت بازرگانی و اقتصادی شرکت دخانیات ایران به اقدامات این معاونت اشاره و در ادامه عاملین شرکت از سرتاسر کشور به بیان دغدغه ها و مطالبات خود پرداختند.

کد خبر: 46314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =