ضرورت فعال سازی معادن در جهت ایجاد اشتغال

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: نگاه ما باید در این راستا باشد تا بتوانیم با فعالسازی معادن و استفاده بیشتر از ظرفیت های این منابع اشتغالزایی کرده و مانع از خام فروشی شویم.

حجت‌اله فیروزی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در رابطه با عملکرد دولت در بخش معدن، با بیان اینکه دولت در حوزه معادن دستاوردهای خوبی نداشته است، افزود: یکی از ایراداتی وارده این است که سهم و حق دولت از منابع، به درستی حاصل نشده است و شاید آزادسازی برخی از معادن بلوکه شده و غیرفعال میتواند حقوق خوبی برای دولت ایجاد کند.

وی ادامه داد: در کمیسیون صنایع با اصلاح موادی از قانون معادن کشور این امکان را فراهم کردیم تا معادن با رعایت پرداخت حقوق دولت توسط بهره برداران بخش خصوصی توسعه یابد.

فیروزی عنوان کرد: اختصاص درآمد معادن تا سقف ۱۰ درصد برای توسعه طرح‌های اکتشاف در حوزه معدن این فرصت را فراهم می‌کند که معادنی که درآمدهای بالاتری دارند، در این حوزه هزینه‌ بیشتری انجام دهند.

نماینده فسا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای افزایش انگیزه در بخش معادن مقرر است افرادی که در توسعه اکتشاف معادن فعالیت دارند، بهره‌برداران معادن جدید باشند. همچنین هزینه‌های اکتشاف نیز جزو هزینه‌های قابل قبول مالیاتی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحلیل واقعی از معادن نداریم تصریح کرد: برخی از معادن خام فروشی کرده و با استفاده از این روش درآمد خوبی کسب می کنند در حالی که برخی دیگر از معادن که  با استفاده از صنایع تبدیلی، مواد خود را عرضه می کنند سود کمتری نسبت به دسته اول کسب می کنند، پس نباید یک نسخه واحد برای همه معادن پیچید.

فیروزی بیان کرد: نگاه ما باید در این راستا باشد تا بتوانیم با فعالسازی معادن و استفاده بیشتر از ظرفیت های این منابع  اشتغالزایی کرده و مانع از خام فروشی شویم.

کد خبر: 46605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =