تشریح جزییات اجرای طرح آزمایشی بازتوزیع بنزین

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به جزئیات طرح بازتوزیع بنزین در این جزیره گفت: این طرح یا همان تخصیص سوخت بر اساس کارت ملی، گام دولت برای تحقق منفعت عمومی جامعه است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، حسین شمسیان راد در نشست خبری اعلام اجرای طرح باز توزیع بنزین به صورت پایلوت در جزیره کیش اظهار داشت: در طرح باز توزیع بنزین، دولت برای نخستین بار به دنبال آن است که بدون گران کردن هزینه سوخت، یارانه آن را به صورت مستقیم به تمام ایرانیان پرداخت کند.

وی افزود: پیشتر بنزین بر اساس کارت سوخت تنها به دارندگان خودرو تعلق می گرفت و ۵۱ درصد ایرانیان فاقد خودرو از منفعت مستقیم آن بی بهره بودند اما با اجرای طرح باز توزیع بنزین، سهمیه سوخت بر اساس شماره ملی افراد به خانواده های دارای خودرو و فاقد خودرو تعلق می گیرد و همه از منفعت مستقیم این خدمت بهره مند می شوند.

شمسیان راد اضافه کرد: بر اساس این طرح که تا اطلاع ثانوی به صورت پایلوت تنها در جزیره کیش اجرا می شود بر مبنای کد ملی افراد ساکن در این جزیره، اعتبار خرید ۲۰ لیتر بنزین به هر فرد ماهانه به حساب بانکی سرپرست خانواده ها تخصیص داده می شود و سرپرست می تواند در صورت داشتن خودرو این اعتبار را صرف خرید بنزین کند و یا آن را در سامانه بنزین من به آدرس اینترنتی https://www.benzineman.ir  به فروش برساند.

وی با بیان اینکه در این طرح همچنان کارت سوخت خودروها فعال است با این تفاوت که هر خانواده ای سه عضو بیشتر که دارای خودرو باشند مابه التفاوت اعتبار سهمیه آنها به حساب سرپرست خانواده واریز می شود گفت: به طور مثال ۸۰ لیتر بنزین برای یک خانواده چهار نفره در این طرح تخصیص داده می شود که از این رقم، ۶۰ لیتر به کارت سوخت خودروها واریز شده و ۲۰ لیتر باقی مانده به صورت اعتباری به حساب سرپرست واریز می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در این صورت سرپرست خانواده می تواند ۶۰ لیتر را از کارت سوخت به صورت مستقیم استفاده کند و از ۲۰ لیتر باقی مانده نیز به عنوان اعتبار دریافتی در کارت بانکی خود بهره مند شود و سرپرست‌ها نیز می توانند با شماره گیری کد USSD  ستاره ۴ مربع ۳۹ مربع ( *۴*۳۹#  ) می توانند از میزان سهمیه خود باخبر باشند.

وی با بیان اینکه این طرح هم اکنون به صورت آزمایشی در جزیره کیش اجرا می شود و در ابتدای راه، هر طرح امکان خطا وجود دارد یادآور شد: دست‌اندرکاران اجرای طرح باز توزیع بنزین، برای رفع این مشکلات در جزیره کیش شماره تماس ۴۴۱۴ با پیش شماره ۰۷۸ آماده دریافت گزارشات و رفع اشکال آن هستند.

شمسیان راد اظهار داشت: اپراتورهای این شماره تماس پس از استماع، نوع مشکل متقاضی را به ارگان های مربوطه اجرای طرح همچون اداره صدور کارت کیشوندی، نمایندگان وزارت نفت و اقتصاد و دارایی، پلیس راهور و سایر دستگاه ها راهنمایی منتقل می کنند و  مشکل پس از ۱۰ روز رفع شود.

وی افزود: همچنین در راستای سهولت فرایند توزیع بنزین برای همه در سه جایگاه توزیع سوخت این جزیره افرادی بکار گمارده شده اند که از فردا راهنمایی های لازم را به کیشوندان در راستای اجرای موفق طرح بازتوزیع بنزین ارایه کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: مسافران کیش مشمول این طرح نیستند و می توانند طبق روال قبل از پمپ بنزین ها با استفاده از کارت سوخت خود یا جایگاه بنزین یارانه ای و آزاد برای خودروی خود استفاده کنند و همچنین کیشوندان می توانند سهمیه خود را به مسافران و آشنایان خود منتقل کنند.

بر اساس اعلام کمیته اطلاع رسانی «طرح بازتوزیع یارانه بنزین» این طرح یکی از پیشنهادات عدالت‌گرایانه به منظور بهره مندی همه افراد جامعه از یارانه حامل های انرژی و تغییر مبنای یارانه بنزین از هر خودرو به هر فرد (چه صاحب خودرو چه فاقد خودرو) بود. این موضوع در ستاد اقتصادی دولت مطرح و مصوب شد و برای روشن شدن ابعاد طرح، به صورت موقت و آزمایشی در برخی نقاط کشور اجرا شود.

کد خبر: 47280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =