امضای تفاهمنامه همکاری بین موسسه کار و تامین و کانون انجمن‌های صنفی کارگران

در نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تفاهم نامه همکاری بین موسسه کار و تامین و کانون انجمن های صنفی کارگران کشور به امضا رسید.

به گزارش آتیه آنلاین، رحیم سرهنگی، رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری این موسسه با کانون انجمن های صنفی کارگران کشور در نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت مردم، گفت: موسسه کار و تامین اجتماعی در واقع نهادی تفکرمحور در راستای حل مسئله در بدنه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی اظهار داشت: با تدبیر وزیر کار ۵۰ چالش در حوزه های مختلف را شناسایی کرده و در واقع نظام مسئله یابی را در وزارت کار کلید زده ایم و در گام بعد پروژه‌های پژوهشی را با همکاری نهادهای دانشگاهی در نظر داریم.

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی اضافه کرد: تمام ذینفعان مرتبط با وزارت کار از جمله انجمن های کارگری و کارفرمایی طرف ما برای انجام کارهای پژوهشی هستند و دوره های مختلف آموزشی و پژوهشی را برای این اقشار در نظر داریم.

سرهنگی بیان داشت: ارائه خدمات آموزشی به انجمن های کارگری یکی از اقدامات و فعالیت های مد نظر ما در موسسه است و با هدف ارتقا بهره وری و ایمنی و بهداشت حرفه ای محیط کار، به این اقدامات روی آورده ایم.

وی تصریح کرد: هر اندازه به موضوعات آموزش و ایمنی نیروی کار بپردازیم، کیفیت زندگی آنها را ارتقا می بخشیم.  

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی افزود: امروز تفاهم نامه ای از طرف موسسه کار و تامین با کانون عالی انجمن های صنفی کارگران امضا می شود که تعریف پروژه‌های پژوهشی با دانشگاه های برتر کشور در حوزه‌های بهره وری،  ایمنی،  بهداشت کارگران و همکاری های گسترده دیگر با انجمن های صنفی کارگران در قالب مفاد این تفاهم نامه است.

سرهنگی گفت: با توجه به اینکه بیش از هفت میلیون نفر مخاطبان این انجمن های کارگری هستند، این اقدام در واقع تبدیل به یکی از بزرگترین اقدامات در این حوزه خواهد شد. سعی ما بر این است که بهترین محتوای آموزشی را در اختیار انجمن های صنفی و جامعه کار و تولید قرار دهیم.  

وی بیان کرد: این موضوع در واقع یکی از شاخصه های کار شایسته است که به این مهم کمتر پرداخته شده است.  

کاهش شکایات حوزه کار، نیازمند آموزش است

سید ابوالفضل اشرف منصوری، رئیس کانون های انجمن صنفی کارگران در جریان امضای تفاهم‌نامه همکاری با موسسه کار و تامین گفت: ظرفیت بالا و قابل قبولی در موسسه کار و تامین اجتماعی وجود دارد و از طرف دیگر جامعه تولید نیازمند آشنایی با قوانین کار و بیمه ای است، از این رو این تفاهم نامه به امضا می رسد.

وی تصریح کرد: کاهش دادرسی ها و شکایات حوزه کار، نیازمند کارهای پژوهشی و آموزش به نیروی کار  است.

اشرف منصوری اضافه کرد: آگاهی که در مرکز پژوهشی و آموزشی  موسسه کار و تامین اجتماعی وجود دارد، می تواند زمینه ای برای ارتقا آگاهی اقشار کارگری در جامعه باشد.

رئیس کانون های انجمن صنفی کارگران با ابراز امیدواری از این که ثمرات این تفاهم نامه در حوزه کار و تولید در آینده دیده شود، گفت: این تفاهم نامه مشمول تمامی ۱۴۰۰ انجمن صنفی های کارگری در کشور است و با توجه به اینکه این انجمن ها نیازمند ارائه آموزش های مختلف در بخش های گوناگون هستند، پس از اجرای این تفاهم نامه و مکاتبه با انجمن ها این برنامه اجرایی خواهد شد.

کد خبر: 47855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =