سند توسعه تعاون بررسی شد

با حضور و مشارکت رییس اتاق تعاون ایران، مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده وزارت راه و شهرسازی، طی نشستی، سند توسعه تعاون در نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش آتیه آنلاین، بهمن عبداللهی، رییس اتاق تعاون ایران در اولین نشست بررسی سند توسعه تعاون گفت: اتاق تعاون همواره در راستای اجرایی شدن سند توسعه تعاون، تلاش و سیاستگذاری داشته است.  

رییس اتاق تعاون ایران اضافه کرد: کمیته پایشی در این خصوص در اتاق تعاون ایجاد شده و به اجرایی کردن سند توسعه بخش تعاون تاکید دارد.  

وی تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته ۲.۹ از سند توسعه تعاون در کشور اجرایی شده است و این نشان از بی توجهی به این مهم در دولت گذشته است.  

عبداللهی اضافه کرد: یکی از اساسی‌ترین موارد اقتصاد کشور در واقع سند توسعه تعاون است و باید تا پایان برنامه ششم سهم تعاون از اقتصاد به ۲۵ درصد می‌رسید که در حال حاضر این مهم بیش از ۶ درصد نیست.

وی ادامه داد: اگر تا به امروز بخش تعاون مورد توجه قرار می گرفت بسیاری از مشکلات کشور امروز وجود نداشت.

رئیس اتاق تعاون ایران اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد حمل و نقل کشور در اختیار بخش تعاون است و اگر از این ظرفیت استفاده شود، بخش قال توجهی از مسائل قابل حل خواهند بود.

وی افزود: توجه به ترویج فرهنگ تعاون می تواند در راستای احقاق سهم تعاون و اجرایی شدن سند توسعه تعاون اثرگذار باشد.

سند توسعه تعاون به دنبال دستیابی به سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد کشور است

مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه این نشست گفت: اقتصاد تعاونی اقتصادی است بین المللی و در تمام کشورهای دنیای بخشی از اقتصاد به تعاونی های اختصاص داده شده است.  

سید معین هاشمی اظهار داشت: سند توسعه تعاون با هدف دستیابی به سهم ۲۵ درصدی اقتصاد تعاونی در کشور در حال اجرا است.  

وی اضافه کرد: برای تحقق سهم تعاون از اقتصاد کشور برنامه های مختلفی در معاونت تعاون وزارت کار دیده شده است.  

مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: همچنین راهبردهایی در هیات دولت و البته سیاست های اجرایی در حوزه تحقق سند توسعه تعاون نیز پیش بینی شده است.  

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از تعاونی‌ها در حوزه جهاد کشاورزی فعال هستند که توسعه همکاری با این نهاد باید در توسعه تعاون مورد توجه قرار گیرد.  

نماینده وزارت راه و شهرسازی در این نشست گفت: وزارت راه و شهرسازی آمادگی همکاری و تعامل این وزارتخانه برای تحقق جایگاه و سهم بخش تعاون از اقتصاد کشور را داراست.  

وی اعلام کرد: ظرفیت های مناسبی در حوزه های نهضت ملی مسکن و حمل و نقل برای تحقق سهم تعاون از اقتصاد وجود دارد و وزارت راه و شهرسازی امکان همکاری و تعامل کامل در این حوزه را با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد.  

وی افزود: در مسکن مهر بخش قابل توجهی از اقدامات توسط تعاونی ها صورت گرفت و در نهضت ملی مسکن نیز این امکان وجود دارد.

کد خبر: 47883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =