فرهنگ تعاون بین دانش آموزان ترویج شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: ظرفیت خوبی برای فرهنگ سازی تعاون در بین دانش آموزان وجود دارد.

به گزارش آتیه آنلاین، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در اولین جلسه بررسی سند توسعه تعاون گفت: حدود ۱۵.۶ میلیون نفر دانش آموز در کشور در حال تحصیل هستند که ظرفیت خوبی برای فرهنگ سازی تعاون است که باید از این دوران شکل گیرد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: می توان در هنرستان های کشور اقدام به تشکیل تعاونی کرد که این کار در حوزه فرهنگ سازی حوزه تعاون اثرگذاری خواهد داشت.  

وی تصریح کرد: واقعیت این است که تعاونی تا با امروز در کشور به دلیل عدم فرهنگ سازی اثرگذاری لازم را نداشته که با فرهنگ سازی از بستر آموزش می توان در این حوزه فعالیت اثرگذار داشت.  

نوری ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ میلیون نفر از شبکه شاد به عنوان کاربر استفاده می کنند که از این طریق می توان فرهنگ سازی تعاون را اشاعه داد.  

وی ادامه داد: با سیاستگذاری های گسترده می توان فرهنگ تعاونی را از بسترهای موجود در حوزه آموزش و پرورش مورد توجه قرار داد.

همچنین نماینده بانک مرکزی امروز در اولین نشست بررسی سند توسعه تعاون گفت:  در حوزه تسهیلات بانکی مشکل خاصی در خصوص تعاونی ها به بانک مرکزی اعلام نشده اما اعلام آمادگی در رفع مشکلات احتمالی وجود دارد.

نماینده سازمان اداری استخدامی کشور نیز در این نشست گفت: در سال‌های گذشته تعداد یک هزار و ۶۱۶ واحد در نهادها و سازمان های مختلف در حوزه تعاون ایجاد شده است که سازمان آدرس و استخدامی فعالیت های مرتبط با این حوزه را انجام داده است.

وی گفت: سازمان اداری و استخدامی این آمادگی را دارد که در همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعامل لازم با تمامی دستگاه ها در حوزه تعاون را داشته باشد.

نماینده وزارت جهاد کشاورزی در ادامه نشست بررسی سند توسعه تعاون گفت: صرفا تشکیل تعاونی نمی تواند اثربخشی لازم در تحقق سهم تعاون از اقتصاد را ممکن سازد و معوق سازی و هدایت تعاونی ها به سمت کارکرد واقعی آنها است که کارایی این بخش را تقویت می کند.  

وی افزود: باید در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز  فرماندهی واحد جهت توسعه تعاون در کشور شکل بگیرد.

کد خبر: 47890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =