خودکفایی ۸۰ درصدی حوزه لبنیات کشور

عبدالله قدوسی، مدیرعامل صنایع شیر ایران، پگاه گفت: در حوزه لبنیات تا حدود ۸۰ درصد به خودکفایی رسیده ایم و درخواست ما جهت خودکفایی در ۲۰ درصد باقیمانده این است که پارک‌های علم و فناوری به کمک صنایع شیر بیایند.  

به گزارش آتیه آنلاین، عبدالله قدوسی، مدیرعامل صنایع شیر ایران، (پگاه) در مراسم رونمایی از ۱۰ پروژه و محصول جدید این شرکت گفت: محصولات امروز برای شرکت پگاه ۱۱ میلیون یورو ارزآوری داشته و مانع خروج ۶ میلیون یورو از کشور خواهد شد.

وی افزود: محصولات جدید شرکت پگاه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای این شرکت سودآوری خواهد داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر به هیچ عنوان واردات لبنیات وجود ندارد و در این حوزه به خودکفایی رسیده ایم.  

قدوسی تصریح کرد: در طی فعالیت های شرکت پگاه در ۱۱ ماه گذشته، به ارزش ۸۵ میلیون دلار و در قالب ۷۵ هزار تن لبنیات صادر کرده ایم.

وی افزود: بازار صادراتی و همچنین بازار  مصرف داخلی به طور همزمان در دستورکار این شرکت که قرار دارد.

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران اضافه کرد: از اقدامات اساسی که امروز رونمایی می شود استابلایزر G۲۰ است که تلاش های فراوانی در این راستا در شرکت پگاه صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در حوزه لبنیات تا حدود ۸۰ درصد به خودکفایی رسیده ایم و درخواست ما جهت خودکفایی در ۲۰ درصد باقیمانده، پارک‌های علم و فناوری به کمک صنایع شیر بیایند.  

وی اظهار داشت: باید فعالیت هایی در حوزه مصرف سرانه لبنیات در کشور صورت گیرد و نیازمند حمایت از مصرف کنندگان لبنیات هستیم و اقداماتی مانند شیر مدارس در دستور کار باشد.  

وی گفت: در حوزه صادرات مشکلاتی وجود دارد که نیازمند تدابیر ویژه ای است و در واقع باید بازار های صادراتی را گسترش دهیم.  

گفتنی است مراسم رونمایی از ۱۰ پروژه و محصولات جدید شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) امروز شنبه (۱۴ اسفند) با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماه وزارت کار در دولت سیزدهم برگزار شد.

کد خبر: 48192

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =