خبرهای خوبی درباره دستمزد کارگران در راه است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص تعیین دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۱ با بیان اینکه جلسات شورای عالی کار مستمر در حال برگزاری است و نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان با حضور در این نشست‌ها در روزهای آینده به دنبال نهایی کردن تعیین دستمزد جامعه کارگری هستند، گفت: جلسات خوب پیش می‌رود و به نظر خبرهای خوبی در این باره در راه است.

به گزارش آتیه آنلاین، حجت الله عبدالملکی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در ارتباط با توزیع بسته‌های معیشتی شب سال نو اظهار داشت:: به دستور رئیس جمهور، طراحی‌هایی در وزارتخانه برای شب عید انجام و با معاون اول رئیس جمهور و سازمان برنامه نیز مطرح شده و جمع‌بندی از نظر وزارت تعاون تمام است. خبرهای خوبی از این جهت وجود دارد و اجازه می‌خواهم مقامات ذیربط آن را اعلام کنند.

وزیر کار همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص رفع فقر مطلق و فقر غذایی گفت: سیاست کلی در وزارت مردم در حوزه‌های تولیدی با فعالیت بیش از ۶۰۰ شرکت زیرمجموعه و تحت نظارت وزارت کار که دارای سهام قابل ملاحظه‌ای هستند، افزایش تولید است و این موضوع را ابلاغ کرده‌ایم که افزایش سودآوری باید از محل افزایش تولید و کاهش حاشیه سود محقق شود.

وی افزود: در ستاد اقتصادی دولت هم این بحث مطرح شده که برای سودآوری اقتصادی و رفاه مردم به صورت همزمان، سیاست اصلی در همه حوزه‌ها افزایش تولید و البته افزاش شفافیت است که خود به خود منجر به کاهش قیمت خواهد شد.

عبدالملکی ادامه داد: در راستای سیاست رفع فقر مطلق یکی  از محورهای مهم رفع فقر غذایی است که در این راستا گاهی ارائه بسته‌های غذایی مطرح می شود. گاهی نیز سیاست ارزان کردن غذا دنبال می‌شود که ما بیشتر مایل به این سیاست هستیم.

خبرهای خوش در خصوص بسته‌های معیشتی سال نو

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در پاسخ به اینکه «با توجه به تاکید رئیس جمهور در جلسه اخیر شورای عالی رفاه، جهت رفع فقر مطلق و اقداماتی در این راستا به ویژه برای شب عید و دستگیری نیازمندان، چه برنامه ای دارید؟» گفت: به دستور رئیس جمهور، طراحی‌هایی را در وزارتخانه برای شب عید انجام دادیم و با معاون اول رئیس جمهور و سازمان برنامه نیز مطرح کردیم و جمع‌بندی از نظر ما تمام است. خبرهای خوبی از این جهت وجود دارد و اجازه می‌خواهم مقامات ذیربط آن را اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه این بسته درنظر گفته در حوزه معیشتی است، گفت: ما تصمیم ساز هستیم و پول را سازمان برنامه باید تخصیص دهد. توافقات کلی انجام شده، ولی احتمالا قرار است مواردی به آن اضافه شود که اجازه می‌خواهم وقتی نهایی شد اعلام کنیم.

عبدالملکی درباره شناسایی افراد فاقد بیمه و حذف یارانه بگیران پردرآمد نیز عنوان کرد: سامانه‌های وزارت رفاه در حال حاضر نیز امکان این کار را دارند، البته در جلسه اخیر شورای عالی رفاه همه دستگاه‌ها مکلف شده‌اند که اطلاعات برخط در اختیار ما قرار دهند که منتظر تصویب نهایی برنامه بودجه هستیم و آمادگی کامل برای این شناسایی‌ها را داریم.

کد خبر: 48248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =