نگاه جدی بنگاه‌های اقتصادی به مسئولیت اجتماعی

عضو کانون کارفرمایان ایران در جریان وبینار گفتگوی اجتماعی پیرامون سیاست‌های رفاهی، مسئولیت اجتماعی و خیرهمگانی در قالب مسئولیت اجتماعی و نهادهای میانجی گفت: مسئولیت اجتماعی در سالیان اخیر در جامعه ما به صورت جدی تر از گذشته مطرح شده است.

به گزارش آتیه آنلاین، اصغر آهنی ها، اظهار داشت: برخی معتقدند که نهادهای اقتصادی جهت فعالیت در حوزه اقتصاد و تولید بوجود آمده اند و اقدام در حوزه مسئولیت اجتماعی در این قالب قابل تعریف نیست.

وی تصریح کرد: محصول باکیفیت و قیمت مناسب و ارزش های اخلاقی و سیاستهای ضدفساد می توانند از ابعاد مختلف مسئولیت اجتماعی باشند. همچنین ایجاد فرصت های برابر و تعهد اشتغالزایی نیز در این قالب قابل تعریف است.

آهنی ها ادامه داد: رعایت شرایط محیط زیست از طرف بنگاه های تولیدی نیز در قالب یکی از اساسی ترین حوزه های فعالیت مرتبط با مسئولیت اجتماعی است. بیش از ۹۲ درصد بنگاه های فعال در کشور در قالب بنگاه های خرد قابل دسته بندی هستند و این بنگاه ها در حدود ۴۸ درصد شاغلان را به خود اختصاص داده اند و به هر میزان بنگاه ها کوچک باشند، انتظارات انجام مسئولیت های اجتماعی در قالب های کوچک قابل تقسیم بندی است.

این فعال حوزه کارگری افزود: تشکلات حوزه تولید در واقع انسجام فعالان اقتصادی و حمایت از تولید در راستای ابعاد قانونی و تلاش در راستای بهبهود شرایط اقتصادی در کشور است و این روند، حرکات بزرگی در راستای زندگی بهتر در جامعه را موجب می شود و در کنار منافع شخصی و اقتصادی باید بهبود رفاه جامعه موردنظر تولیدگران و فعالان اقتصادی باشد.

وی اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی برای تشکل ها و فعالان اقتصادی در قالب ارائه و ترویج فعالیت های مولد قابل تعریف است و افرادی را پرورش دهیم که بتوانند اقدامات مفید در حوزه های اقتصادی را رقم بزنند.

این فعال حوزه تولید تصریح کرد:  تشکل ها باید جامعه را به سمت کارهای مولد سوق دهند و باید در این راستا سطح بندی مختلف را لحاظ کرد. مسئولیت های اجتماعی باید در قالب فعالیت های داوطلبانه صورت گیرد، عملا روحیه همکاری را نمی توان ایجاد و توسعه داد.

آهنی ها بیان داشت: شورای عالی کار مرجعی برای تعیین دستمزد در کشور است و با توجه به اینکه در قانون توجه به تورم و تامن معیشت خانوار مطرح شده است، به دلیل هزینه های معیشتی و دستمزدی از یکدیگر جدا نشده اند، عملا تامین نظرات همگان در این خصوص ممکن نیست. تصمیم درست در این شورا می تواند مسیر بهتری برای کارهای کشور ایجاد کند.

وی گفت: در کشور ما بحث استفاده از تشکل ها به معنای عام نیازمند تقویت است و در این صورت رشد فزاینده را برای کشور می توان متصور بود.

کد خبر: 48320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =