امضای تفاهم نامه بین صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

امروز در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم تفاهم نامه همکاری بین مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با معاونت عمران و توسعه شهری وزارت کشور امضا شد.

بیت الله برقراری مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستایان و عشایر کشور در این نشست بیان کرد: ما در صندوقی کار می‌کنیم که جامعه هدف ما انسان‌های شریف و با کرامت و مولدان کشور هستند. ما به این جامعه هدف خدمت می کنیم. خدمت ما در راستای فرامین بسیار ارزشمند امامین انقلاب است.

وی افزود: اصول متعدد قانون اساسی شامل اصل ۲۹ و ۲۱ قانون اساسی راجع به جامعه هدف ماست. راجع به این موضوعات در اسناد بالادستی تاکیدات زیادی وجود دارد. قوانین بر ما تکلیف کرده است که به این جامعه هدف خدمت کنیم.

برقراری گفت: صندوق ما در راستای تحقق عدالت اجتماعی گام بر می‌دارد و عدالت اجتماعی یکی از پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر این مسئله تاکید کرد و روز تنفیذ حکم ریاست جمهوری، تاکید کردند ضمن اینکه کارهای زیادی در عدالت انجام شده است، از عدالت راضی نیستم.

حرکت در راستای گام دوم انقلاب و فرامین مقام معظم رهبری

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستایان و عشایر عنوان کرد: هرچقدر بتوانیم در راستای فرامین مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب حرکت کنیم، به اهداف خود نزدیک‌تر شده‌ایم. لازمه تحقق این هدف این است که به جامعه هدف توجه بیشتری کنیم.

وی افزود: اگردنبال تحقق عدالت هستیم، باید سطح و پوشش بیمه اجتماعی گسترش یابد زیرا کسانی جامعه هدف ما هستند، روستاییان زحمتکش، کشاورزان عزیز و عشایر غیور همچنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند که در تمام صحنه‌های انقلاب حضور موثر دارند.

برقراری گفت: در دوران دفاع مقدس جامعه هدف ما به سوی جبهه‌های حق علیه باطل می‌شتافتند و ما مدیون آنها هستیم زیرا در تمام صحنه‌های انقلاب حضور فعال دارند و در پای صندوق‌های رای به میزان ۹۰ درصد و ۱۰۰ درصد شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر در راستای خدمت به آنها گام‌های اساسی برداریک، در راستای عدالت که شعار محوری دولت آقای رئیسی است، گام برداشته‌ایم. در راستای سیاست‌های وزارت مردم که یکی از مولفه‌های آن وزیر انقلابی است، قدم برداشته‌ایم.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستایان و عشایر این تفاهم نامه را نقطه عطفی اعلام کرد تا بتوان ظرفیت‌های صندوق روستاییان و عشایر را تقویت کرد.

وی ادامه داد: ظرفیتی که در دهیاری‌ها، روستاها و شهرهای ۲۰ هزار نفر داریم، ظرفیت بزرگی است. ۹۰۳ شهر زیر ۲۰ هزار نفر داریم که جمعیت بزرگی از کشور را شامل می‌شود. طبق آمار سال ۹۵، جامعه هدف ما قریب ۳۰ میلیون نفر به صورت ناخالص است.

برقراری بیان کرد: ظرفیت سازمان دهیاری‌ها بسیار خوب است و بویژه در تبیین اهداف صندوق و فرهنگسازی می‌توانند خیلی کمک کنند.

وی افزود: یکی از مشکلات ما این است که صندوق را خوب نمی‌شناسند. رسالت و ظرفیت قانونی صندوق باید روز به روز بیشتر تبیین شود. باید جامعه هدف این صندوق را بشناسند و از ظرفیت قانونی صندوق استفاده کنند. خود را بیمه کنند تا آینده‌شان را تضمین کنند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستایان و عشایر تاکید کرد: این تفاهم نامه باید عملی شود و در حد یک کاغذ، نشست و گفتگو باقی نماند.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم با همکاری فی مابین، فعالیت خود را گسترش بدهیم. فعالیت‌های ما روز به روز گسترش یابد و تا شاهد گسترش چتر بیمه‌ای این صندوق باشیم.

عدالت محوری سیاست اصلی دولت سیزدهم

مهدی جمالی نژاد معاونت عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز در این نشست بیان کرد: یکی از سیاست‌های محوری رئیس جمهور و دولت سیزدهم، برقراری عدالت است. در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه جمعیت هم این بحث را عنوان می‌کنیم که اگر می‌خواهیم توسعه متوازن و پایدار در کشور داشته باشیم، باید توزیع متوازن جمعیت در کشور حادث شود.

وی افزود: مقدمه توزیع متوازن جمعیت، توزیع عادلانه امکانات و خدمات است. اگر در روستاها خدمات پایا داشته باشیم، موفق می‌شویم جمعیت را در همان نقطه نگه داریم.

جمالی نژاد یادآور شد: جامعه هدف ما بسیار بزرگ است و گاهی رئیس جمهور اعلام می‌کند سازمان شهرداری و دهیاری خودش یک دولت است.

وی امضای تفاهم نامه را اتفاق میمونی توصیف کرد که در مانایی جمعیت روستاها می‌تواند موثر باشد و جلوی مهاجرت را بگیرد و حتی زمینه مهاجرت معکوس را فراهم کند.

رئیس شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشورگفت: دهیاران ما با دست خالی روستاها را مدیریت می‌کنند نماد اقتصاد مقاومتی همین دهیاران هستند. با دست خالی روستاها را اداره می‌کنند.

وی افزود: امیدواریم اقداماتی از این دست موثر باشد البته به شرط آنکه این تفاهم نامه‌ها در قفسه‌ها خاک نخورند. از همکاران درخواست می‌کنم که اجرایی شدن این تفاهم نامه را پیگیری کنند.

کد خبر: 48327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =