مذاکرات دستمزد کارگری ادامه می‌یابد

سومین نشست شورای عالی کار پیرامون بررسی شرایط جهت تعیین دستمزد نیروی کار، شب گذشته با حضور نمایندگان دولت، کارفرمایان و کارگران بدون نتیجه و تصمیم گیری در خصوص رقم افزایش مزد ۱۴۰۱ پایان یافت.

به گزارش آتیه آنلاین، نمایندگان طیف های کارگری، کارفرمایی و دولت حاضر در نشست های سه گانه دستمزد شورای عالی که ظرف روزهای گذشته برگزار شده است، با ورود به موضوعات مختلف و شاخص های مرتبط با تعیین دستمزد بر مبنای قانون و شرایط اقتصادی و تورمی و توجه به معیشت جامعه کارگری، مسائل مختلف را بررسی کردند و اما همچنان اختلاف نظرهایی در اعداد و ارقام مرتبط با دستمزد وجود دارد که مانع تصمیم سازی در این خصوص شده است.

گفتنی است بر اساس اعلام شورای عالی کار، چانه زنی برای تعیین دستمزد ۱۴۰۱ جامعه کارگری به فردا (چهارشنبه) موکول شده است.

با در نظر داشتن اعداد و ارقام اعلامی از سوی دو طرف کارگری و کارفرمایی در جلسات گذشته، انتظار این بود که نشست سوم جمع بندی دستمزد ۱۴۰۱ صورت گیرد اما در نهایت جلسه تصمیم‌سازی دستمزد کارگران به روز چهارشنبه هفته جاری موکول شد.

به گفته نمایندگان کارگری حاضر در این نشست، مذاکرات تا نهایی شدن رقم دستمزد در روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت و ابتدا باید شرکای اجتماعی به توافق در خصوص حداقل دستمزد برسند و پس از آن موضوعات پیرامون سایر سطوح مزدی و مزایای جانبی مزد از قبیل حق مسکن و بن خواربار مطرح شود.

پیش از این کمیته دستمزد شورای عالی کار رقم سبد معیشت خانوار کارگری را ۸ و میلیون و ۹۷۷ هزار تومان اعلام کرده است که بر اساس نظرات کارشناسان مرتبط با حوزه کار، نمایندگان کارگری در شورای عالی کار انتظار دارند که تعیین حداقل دستمزد بر مبنای ماده ۴۱ قانون کار و توجه به نرخ تورم و رقم هزینه سبد معیشت کارگران به ویژه موضوع حذف ارز ترجیحی در سال آینده صورت گیرد.

با این اوصاف جامعه کارگری باز هم باید در انتظار نشست آینده شورای عالی کار جهت تصمیم گیری در مورد حداقل دستمزد کارگران و افزایش مزدی آنها در سال ۱۴۰۱ در نشست روز چهارشنبه هفته جاری یا حتی جلسات آینده این شورا باشد.

کد خبر: 48465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =