تعیین دستمزد کارگران؛ ۲۱ اسفند

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص زمان تعیین حداقل دستمزد جامعه کارگری گفت: تصمیم‌گیری در خصوص تعیین حداقل دستمزد نیروی کار در سال ۱۴۰۱ به احتمال فراوان در نشست روز شنبه(۲۱ اسفند) شورای عالی کار مشخص خواهد شد.

علی حسین رعیتی فرد،  معاون وزیر کار در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اظهار داشت: نمایندگان دولت، کارفرمایان و کارگران با حضور در جلسات مستمر شورای عالی کار در حال تلاش و رایزنی در ارتباط با تعیین حداقل مزد جامعه کارگری برای سال آینده هستند که به زودی به نتیجه خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در نشست‌های قبلی شورای عالی کار با موضوع تعیین دستمزد کارگران، نمایندگان کارفرمایی و کارگری ارقام متفاوتی را مطرح کرده اند که فاصله بسیاری با هم دارد.

وی ادامه داد: تلاش نمایندگان طیف‌های مختلف حاضر در جلسات شورای عالی کار این است که بتوانیم فاصله ارقام مطرح شده توسط طرفین کارگری و کارفرمایی در خصوص حداقل دستمزد نیروی کار را کاهش دهیم تا منجر به نتیجه مورد توافق و تصمیم گیری در خصوص دستمزد سال آتی نیروی کار شود.

معاون وزیر کار همچنین تصریح کرد: توجه ما به عنوان نماینده دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان مذاکرات دستمزد بر تأمین معیشت نیروی کار با نگاه به شاخص نرخ تورم است و البته تعیین دستمزد کارگران بر اساس توجه به تورم و معیشت خانوار کارگری تاکید قانونی است.

کد خبر: 48494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =