انتظار بارش باران در روزهای نخست سال جدید

کارشناس هواشناسی گفت: در روزهای نخست سال نو و اواسط هفته جاری بارش باران همراه با رعد و برق پیش بینی می شود.

به گزارش آتیه آنلاین،«فریبا گودرزی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از امروز تا چهارشنبه در نواحی شمال غرب، سواحل غربی دریای خزر و دامنه های جنوبی البرز غربی و مرکزی بارش باران، گاهی رعد و برق و تندباد خواهیم داشت

وی با بیان اینکه این بارش ها در نواحی سردسیر و مرتفع به شکل برف خواهد بود، تصریح کرد: امروز در استان های اردبیل، غرب گیلان و شمال آذربایجان شرقی بارش ها شدت خواهد داشت.

گودرزی خاطرنشان کرد: علاوه بر این بارش ها، فردا در بخش هایی در غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی و روز سه شنبه برای بخش هایی از غرب، شمال شرق و ارتفاعات البرز شرقی بارش پراکنده رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه روز پنجشنبه در شمال غرب و ارتفاعاتت البرز مرکزی بارش پراکنده باران پیش بینی شده است، گفت: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه انتظار وزش تندباد در غرب و جنوب غرب داریم که در مناطق مستعد، موجب خیزش گرد و خاک می شود؛ همچنین این شرایط در روز پنجشنبه برای نوار غربی و بخش هایی از مرکز، شرق و دامنه جنوبی البرز نیز پیش بینی می شود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه روز پنجشنبه در نواحی غرب کشور کاهش نسبی دما از ۴ تا ۶ درجه پیش بینی شده است، تاکید کرد: استان های ساحلی دریای خزر، اردبیل، دامنه جنوبی  البرز و مرکز کشور افزایش ۴ تا ۶ و در نواحی شمال شرق افزایش محسوس ۷ تا ۱۰ درجه رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه نیمه شرقی خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهد بود، اظهار داشت: در سه روز آینده دریای خزر مواج و متلاطم است.

این کارشناس هواشناسی درخصوص هوای تهران نیز تصریح کرد: امروز در پایتخت آسمان کمی ابری و نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود، روز سه شنبه آسمان ابری است و رگبار رخ خواهد داد و روز چهارشنبه بارش پراکنده باران پیش بینی می شود و درجه هوای تهران طی روزهای آینده تا ۲۱ درجه افزایش می یابد.

کد خبر: 48982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =