قرن پانزدهم‌ قرن ایران اسلامی است/ نوروز برآمده از فرهنگ خداپرستی و صلح‌گستری است

رئیس‌جمهور، قرن پانزدهم را قرن ایران اسلامی و عصر نقش آفرینی فعال مردم کشورمان خواند و گفت: سال جدید باید برای همه ما آغاز دور جدیدی از کار ثمربخش و پیشرفت‌آفرین باشد.

به گزارش آتیه آنلاین از ایرنا، متن کامل پیام نوروزی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به‌مناسب آغاز سال جدید و هزاره چهارم که اولین پیام نوروزی وی در مقام ریاست‌ جمهوری اسلامی ایران بوده و از مسجد جامع خرمشهر صادر شد، به شرح ذیل است:

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ صَلَّی اللَّهُ عَلَی سَیِّدِنا وَ نَبِیِّنَا أَبِی ‌الْقَاسِمِ مُحَمَّد صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ الطَّاهِرِینَ وَ صَحْبِهِ الْمُنْتَجَبین

فرا رسیدن نوروز، نوروزِ نشاط‌آفرین، دوباره جان‌یافتنِ طبیعت و زمین، حلول سال ۱۴۰۱ هجریِ شمسی را به ملت عزیز و سرافراز ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

تقارن عید سعید نیمه شعبان، ولادت با سعادت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه‌ الشریف) با طلیعه سال نو را به فال نیک می‌گیرم و از خداوند متعال فرج حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه‌ الشریف) را خواستارم.

نوروز برآمده از فرهنگ خداپرستی و صلح‌گستری است

نوروز، نماد و تبلور تمدنی ارزش‌گراست؛ تمدنی فرهنگ‌ساز و معنویت‌گرا که اوج فرهنگ برآمده از خداپرستی و خانواده‌دوستی و صلح‌گستری است.

نوروز امسال لحظه تحویل قرن است. در نگاه کلی قرن چهاردهم قرن انقلاب اسلامی ملت عزیز ایران بود و این انقلاب در تاریخ درخشان خواهد ماند.

إن‌شاءالله قرن آینده قرن ظهور منجی موعود باشد

إن‌شاءالله قرن آینده، قرن ظهور و اعتلای تمدن اسلامی-ایرانی برآمده از انقلاب شکوهمند اسلامی باشد. قرنی که مردم مسلمان ایران به رهبری امام خمینی(ره) خود را از زیر سلطه استکبار و استبدداد دست‌نشانده رها کرد و استقلال و آزادی را با استقرار مردم‌سالاری دینی در قالب نظام مقدس جمهوری اسلامی نهادینه کرد.

شرق و غرب برای تعامل با ایران با هم رقابت می‌کنند

ملت عزیز و قهرمان ایران! اینجا نماد ایستادگی شماست: مسجد جامع خرمشهر.

در هشت سال جنگ تحمیلی، شرق و غرب عالم در یک جبهه واحد در برابر استقلال‌خواهی ایران صف کشیده بودند اما امروز برای تعامل با ایران با یکدیگر رقابت می‌کنند. این عظمت ملت بزرگ ایران است.

از گردنه‌های سخت عبور کرده‌ایم اما از کِید دشمن غافل‌ نیستیم

ملت ایران از گردنه‌های سخت و پیچ تاریخی با سرافرازی و حفظ استقلال عبور کرد؛ البته همچنان از کِید دشمن غافل نیست.

قرن پانزدهم قرن ایران اسلامی‌ست

قرن پانزدهم، قرن نقش‌آفرینی فعال ملت ایران، یا به عبارت روشن‌تر بگویم، قرن ایران اسلامی است. همه اقوام ایرانی اعم از فارس، لر، کرد، آذری، بلوچ، عرب و ترکمن، همه در خدمت به این آرمان ملی حرکت می‌کنند. همه ما یک خانواده هستیم با یک سرنوشت مشترک؛ خانواده ایرانی.

دولت سیزدهم برای عمل به وعده‌هایش مصمم است‌

دولت در هفت ماهی که از آغاز کارش می‌گذرد، نشان داد مصمم است که به آنچه می‌گوید عمل کند.

گفتیم کرونا را به توفیق الهی و با کمک مردم مهار می‌کنیم؛ الحمدلله انجام شد.

همزمان با مذاکره همه توان خود را برای خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه‌ به کار گرفتیم 

گفتیم کشور و اقتصاد را معطل برجام نمی‌کنیم؛ همه دیدند که در عین انجام مذاکره و به‌کارگیری ابزارهای سیاسی و حقوقی برای رفع جنایت تحریم اما تمرکز خود را بر خنثی‌سازی تحریم‌ها قرار دادیم.

همه دیدند که از همان ماه‌های اول  چگونه ظرفیت‌های معطل مانده را به لطف خداوند متعال و کمک مردم فعال کردیم.

نشانه‌های رشد و ثبات اقتصادی پدیدار شده است

خوشبختانه نشانه‌های رشد و ثبات اقتصادی و افزایش چشمگیر ارزش تجارت خارجی و صادرات غیرنفتی در این مدت پدیدار شده است. ما تجارت با همسایگان را به نفع مردم افزایش دادیم.

شیب تورم روند نزولی گرفته است

گفتیم که هدف‌گذاری اصلی دولت، مهار تورم و اعمال سیاست‌های تورم‌زداست؛ به توفیق الهی این حرکت آغاز شده و امروز شیب تورم در سه ماه آخر سال کاهنده شده و آمارها نشان‌دهنده و گواهی بر این مدعاست.

رشد اقتصادی به بالای ۵ درصد رسیده است

گفتیم که چرخ تولید را با قوت به حرکت درمی‌آوریم؛ آمارهای رسمی که هنوز تا پایان سه ماهه سوم است، نشان می‌دهد که رشد اقتصادی به بالای ۵ درصد رسیده است.  

همه قوا و دستگاه‌ها در خدمت به مردم همدل شده‌اند

گفتیم که از همه ظرفیت‌های کشور برای سرعت دادن به پیشرفت و آبادانی کشور استفاده می‌کنیم؛ همه شاهد بودند که چگونه برای هموارتر کردن مسیر خدمت‌گزاری دستگاه‌ها و نهادهای عمومی و انقلابی راه باز شد و همه در کنار هم به خدمت رفتیم.

امروز همه نهادهای انقلاب اسلامی با دولت در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و همه در کنار مردم قرار دارند.

تریبون‌های رسمی دیگر محل دعواهای سیاسی نیست‌

برخلاف مقاطعی که دائماً مسئولان از تریبون‌ها علیه همدیگر بدگویی و مردم را نگران می‌کردند، با همکاری و هماهنگی قوا و همه نهادها تلاش شد اختلاف‌نظرها به داخل جلسات کارشناسی منتقل شود و تریبون‌های رسمی را به محل تزریق روحیه امید و همگرایی برای حل مشکلات کشور تبدیل کردیم.

امنیت مردم برای دولت اولویت است

گفتیم که منافع و امنیت مردم را با هیچ چیز معامله نمی‌کنیم؛ همه دیدند که افزایش توان دفاعی و موشکی و فضایی کشور در اولویت قرار گرفت، چون امنیت کشور در اولویت است.

امیدواریم دولت مردمی دولت صادق‌الوعدی‌ باشد

امیدواریم که دولت ما دولت صادق‌الوعدی باشد و به وعده‌های داده شده، در زمان خودش عمل شود.

دولت سیزدهم تعادل را به سیاست خارجی بازگرداند

دولت شما مردم با دیپلماسی فعال، تعادل را به سیاست خارجی بازگرداند.

شکست مفتضحانه‌ سیاست فشار حداکثری آمریکا با ایستادگی ملت رقم خورد

بزرگ‌ترین دستاورد کشور در این سال‌ها شکست مفتضحانه سیاست فشار حداکثری آمریکایی‌ها بوده که این شکست با مقاومت ملت ایران میسر شد.

اداره کشور را از مسیر درستی شروع کردیم

عزیزان و مردم بزرگوار! ما اداره کشور را از مسیر درستی شروع کردیم. سرنوشت ملت را در دستان بیگانگان جستجو نکردیم. دوگانه‌سازی و فاصله‌گذاری که تضعیف‌کننده ملت است، کنار گذاشتیم.

نشان دادیم قدرت میدان، به نفع دیپلماسی‌ست

ما نشان دادیم که قدرت میدان، به نفع قدرت دیپلماسی است. دیپلماسی می‌تواند در خدمت سلامت باشد. روابط خارجی را در خدمت اقتصاد جامعه به‌کار گرفتیم و این، همان معنای دولت تحول‌گرا و عدالت‌محور است.

رنج‌های مردم را با همه وجودم لمس می‌کنم

ملت عزیز ایران! می‌دانید که من از رنج‌های شما به‌صورت مستقیم باخبرم. در سفرهای استانی و در ملاقات‌های عمومی با مردم آن را لمس کرده‌ام.  

برای بهبود معیشت مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم‌

در هفت ماه از کار دولت، تلاش‌های زیادی برای بهبود وضعیت معیشت مردم و کنترل تورم انجام شد و همچنین توجه خاصی به اقشار مختلف داریم و إن‌شاءالله پس از این نیز خواهیم داشت.

منشاء بسیاری از مشکلات بیکاری‌ست؛ اشتغال مسأله‌ اول ماست

در طول مدت شروع به کار دولت، بسیاری از کارگاه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل به مدار تولید بازگشته است. در سال جاری إن‌شاءالله مسأله‌ اشتغال مسأله‌ اول ماست. بیکاری منشأ همه مصیبت‌های اقتصادی و اجتماعی است و حمایت از تولید در صدر برنامه‌های دولت خواهد بود.

برنامه‌های زیادی در این مدت برای راه‌اندازی پروژه‌های کلان ملی و طرح‌های منطقه‌ای پیگیری شده و در حوزه تولید مسکن، مهار تورم و ایجاد اشتغال اقداماتی انجام شد که إن‌شاءالله به زودی نتایج آن در کشور مشاهده خواهد شد.

مردم ایران امسال نتیجه مقاومت خود را خواهند دید

به حول و قوه الهی و بدون تردید امسال ملت ایران نتیجه استقامت و ایستادگی خود را خواهد دید؛ کمااینکه در گذشته نیز نتایج استقامت و مقاومت آنها روشن شده است.

امیدوارم ۱۴۰۱ سال پایان جنگ و آوارگی در جهان باشد

امیدوارم سال جدید سال پایان کرونا در سراسر جهان و خاتمه جنگ و آوارگی در همه کشورهای جهان باشد.

اولین پیام نوروزی دولت سیزدهم کار و تلاش برای ساختن ایران قوی و پیشرفته است

اولین پیام نوروزی اینجانب به‌عنوان خادم جمهور از سرزمین عزیزتر از جان ایران و از این منطقه (خوزستان)، در واقع پیام کار و تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه برای ساختن ایران قوی و پیشرفته است.

هیچ ملتی بدون کار به جایی نرسیده است

هیچ ملتی و هیچ کشوری بدون کار متراکم و استفاده از حداکثر منابع انسانی و طبیعی به جایی نرسیده است.  

سال جدید و قرن جدید برای همه ما باید آغاز دور جدیدی از کار مولد، مفید، ثمربخش و پیشرفت‌آفرین باشد.

امام خمینی (ره) چهره تابناک قرن چهاردهم است

یاد همه مجاهدان، شهیدان و ایثارگرانی که برای رسیدن به سربلندی اسلام و ایران عزیز در قرن گذشته کوشیدند و در رأس آنان امام بزرگوار ما که بی‌شک خورشید تابناک قرن چهاردهم است، گرامی می‌دارم.

بار دیگر نوروز و شروع سال جدید را به شما عزیزان تبریک عرض می‌کنم و برای همه شما در سال جدید آرزوی موفقیت، سلامت، خوشبختی و پیروزی دارم.

والسَّلامُ عَلَیْکَم وَ رَحْمَةُ اللّهِ وَ بَرَکاتُهُ.

کد خبر: 48989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =