تحقق تولید و اشتغالزایی در بستر ظرفیت‌ها

یک کارشناس بازار کار با اشاره به تاکیدات مکرر بر حوزه رونق تولید و اشتغالزایی در طی سالهای گذشته، گفت: تکرار و تاکید بر موضوع کسب و کار و تولید در کشور نشان از اهمیت این مهم برای کشورمان است.

حمید حاج اسماعیلی به آتیه آنلاین گفت: در راستای سیاستگذاری در حوزه تولید و ایجاد فرصت های شغلی، در ابتدای راه هستیم و کارهای مهمی را پیش رو داریم و کارهای بسیار جدی و اساسی برای بخش بازار کار و کسب و کارها در کشور باید مدنظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تاکید بر حمایت از کسب و کارها و اشتغالزایی دارای جنبه های مختلفی است که بسترسازی برای رشد اقتصادی را موجب می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: وقتی تاکید بر امر تولید و اشتغالزایی صورت می گیرد، قطعاً اگر این موارد در برنامه ها و سیاست های کشور مورد توجه قرار گیرد، رشد اقتصادی و توسعه را به دنبال خواهد داشت.

این کارشناس بازار کار در ادامه عنوان کرد: کشور ما سال ها است که بنا به شرایط تورمی و تحریم‌ها دارای رشد اقتصادی پایین است و بنابر این رشد اقتصادی در کشور می‌تواند افزایش تولید ناخالص داخلی را به دنبال داشته باشد که افزایش سرانه و رفاه عمومی را برای کشور و جامعه به ارمغان خواهد آورد و این مهم یکی از ثمرات تاکید بر رونق تولید در کشور است.

حاج اسماعیلی افزود: در طول سال های گذشته نرخ بیکاری در کشور بالا بوده و بخصوص این شاخص در استانهای مرزی بیشتر نمود داشته است و مسئله توجه به تولفید و اشتغالزایی در راستای تولید و اشتغالزایی در واقع یکی از اولویت ها است و باید محوریت برنامه های دولت بر این مبنا قرار گیرد

وی بیان کرد: امروز بیش از گذشته به ایجاد شغل در کشور نیازمند هستیم و دولت  باید توجه جدی به ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان و کاهش آمار نرخ بیکاری در کشور داشته باشد.

رونق تولید زمینه‌ساز توسعه

این فعال حوزه کار گفت: نکته دیگری که در خصوص تاکید بر تولید می تواند برای ما اهمیت داشته باشد، توسعه کشور محسوب می شود.

وی بیان داشت: کشوری که در یکی از بهترین نقاط جهان واقع شده و پلی است بین قاره های متعدد و منابع فراوان، استعداد نیروی انسانی فوق العاده و جوانی جمعیت از جمله ظرفیت های آن محسوب می شود نیازمند توسعه است.

وی اظهار داشت: توسعه کشور راهی جز توجه به رونق تولید و ایجاد بازار گسترده در حوزه صادرات و البته بازارهای داخلی ندارد و در این راستا باید به نیروی کار و توانمندی های این بخش به عنوان ظرفیتی گستردته توجه داشت

این کارشناس حوزه بازار کار همچنین با اشاره به اینکه ما باید در برخی از تولیدات در جهان برند باشیم، خاطرنشان کرد: این استعداد در کشور ما وجود دارد و بنابر این بای توسعه کشور و برای رسیدن به شرایط ویژه در جهان باید تاکید بر تولید را مدنظر داشت.

کد خبر: 49230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =