در سال جدید کارگران را به ورزش تشویق می‌کنیم

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از ۱۴ میلیون نفری جامعه کار و تولید کشور، تنها ۵ درصد فعالیت ورزشی دارند.

به گزارش آتیه آنلاین، محمد چکشیان اظهار داشت: بعد از گذشت سال‌ها فعالیت ورزش کارگری و یک دهه فعالیت فدراسیون، تلاش داریم که با نگاه به تجربه موفق گذشته، با ایده، خلاقیت، ظرفیت های موجود و همفکری ، دوره‌ جدیدی را در ورزش کارگری آغاز کنیم.

وی به محوریت توسعه ورزش همگانی در جامعه تولید اشاره کرد و گفت: ۱۴ میلیون نفر در جامعه کار و تولید کشور فعال هستند که باید با طراحی برنامه و راهبرد جدید و استفاده از تمام ظرفیت ها جامعه کار و تولید را به ورزش دعوت کنیم.

معاون وزیر وزارت تعاون درباره تعداد مجموعه های ورزشی فعال در کشور گفت: ۲۸۸ مجموعه ورزشی ویژه کارگران در سطح کشور وجود دارد که تنها کمتر از ۵ درصد از این جامعه چند میلیونی از این مکان های ورزشی استفاده می کنند.

چکشیان با اشاره به اینکه آیا قشر کارگران ورزشکار حرفه ای هستند یا خیر؟ اظهار کرد: برخی از این کارگران به صورت حرفه ای و قهرمانی کار می کنند و  این ورزشکاران توانسته اند در سال گذشته با شرکت در رقابت‌های یونان و امارات مدال های ارزشمندی را برای کشورمان بدست آورند.

وی یادآور شد: این مدال آوری قله‌ای برای جاذبه و انگیزه بخشی ورزش کارگری محسوب می شود که باید با برگزاری مسابقات و انجام لیگ‌ها در سطح شرکت، کارخانجات و سطح ملی؛ کمیت و کیفیت ورزشکاران را ارتقا داده و افراد دیگری را به مجموعه بکشانیم.

معاون وزیر کار در خصوص برنامه های سال آینده اظهارداشت: با تشویق و حمایت کار فرمایان، میزان افراد کار و تولید را به ورزش تشویق خواهیم کرد تا نیروی کار با نشاط و بهره وری بالایی داشته باشیم.

به گفته وی، ورزشکار تخصصی از میزان فعالان کارگری کمتر بوده درصدد هستیم با توسعه ورزش همگانی ورزش قهرمانی در این قشر ارتقا دهیم.

کد خبر: 49241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =