پرطرفدارترین قطعه‌های موسیقی در ۱۴۰۰ چه بود؟

پرمخاطب‌ترین قطعه‌های موسیقی سال ۱۴۰۰ در «بیپ تونز» اولین مرجع دانلود قانونی موسیقی در ایران حاکی از پیشتازی همایون شجریان و محسن چاوشی است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از صبا، هر ساله هنرمندان و فعالان حوزه موسیقی در سبک‌های مختلف قطعه‌ها، آلبوم، نماهنگ‌ها و کنسرت‌های متعددی را ارایه می‌دهند که در بین آثار و سبک‌های مختلف تک قطعه‌های موسیقی بیشتر از انتشار آلبوم، برگزاری کنسرت و نماهنگ طرفدار دارد و سبک موسیقی پاپ، تلفیقی، سنتی و دستگاهی، محلی و نواحی نیز بین موسیقی‌های مجاز، به ترتیب مخاطبان بیشتری دارد.

در شرایط کرونا که هنرمندان توان برگزاری کنسرت و امکان اجرای زنده را مانند سابق نداشتند و در صورت برگزاری کنسرت با محدودیت ظرفیت مواجه بودند، یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد فارغ از فروش بلیت کنسرت، آلبوم، آموزش و ساخت ترانه، ملودی و تنظیم قطعه برای دیگر خواننده و فعالان جوان حوزه موسیقی، فروش تک قطعه‌ها یا استریم کردن آن‌ها در پلتفرم‌های تخصصی موسیقی مانند اسپاتیفای، ساندکلود، یوتیوب و… است که متاسفانه هر سه پلتفرم نام برده در ایران فیلتر هستند.

هنرمند می‌تواند با قرار دادن اثر خود در این پلتفرم‌ها و با شنیدن شدن آن‌ها و دریافت آمار بازدید توسط مخاطب به یک درآمد دست پیدا کند که هنوز در ایران این موضوع رواج پیدا نکرده است و هنرمندان به تازگی آثار خود را در این پلتفرم‌ها با وجود فیلتر بودن‌شان قرار می‌دهند.

در این شرایط یکی از پلتفرم‌های ایرانی که مانند دیگر پلتفرم‌های پرمخاطب جهانی عمل می‌کنند، شرایطی را فراهم کرده‌ که هنرمندان بتوانند آثار خود را با بهترین و بالاترین حجم و کیفیت به گوش مخاطب خود برسانند و هم با خرید آن قطعه‌ها درآمدی برای خواننده و یا آهنگساز فراهم کنند.

«بیپ تونز» اولین فروشگاه دیجیتال موسیقی در ایران، یکی از این جایگاه‌هایی است که به اقتصاد هنر موسیقی در سال‌های اخیر کمک کرده است و هنرمندان و علاقه مندان موسیقی می‌توانند بهترین آثار را در بهترین کیفیت ارائه دهند و استفاده کنند.

شنیدن عموم قطعه‌ها به صورت عادی در این سایت و پلتفرم رایگان است. یکی از ویژگی‌هایی که «بیپ تونز» دارد، ثبت آمار بازدید و اقبال مخاطبان از قطعه‌ها و آلبوم‌های موسیقی است.

«بیپ تونز» به تازگی در سایت خود آلبومی منتشر کرده است که در این آلبوم ۲۰ قطعه پرطرفدار ۱۴۰۰ از نظر مخاطبان این پلتفرم جمع آوری شده است. در صفحه اینستاگرامی این مجموعه، ۱۰ قطعه برتر سال ۱۴۰۰ که در این آلبوم هم حضور دارند معرفی شده است که در گزارش پیش رو قصد داریم قطعه‌های برگزیده و پرمخاطب «بیپ تونز» در سال ۱۴۰۰ را معرفی کنیم.

همایون شجریان
همایون شجریان خواننده موسیقی دستگاهی و تلفیقی، از ابتدای فعالیت این مجموعه یکی از پرمخاطب‌ترین هنرمندان بوده است که در سال ۱۴۰۰ هم از بین ۱۰ قطعه برتر سال، چهار قطعه برتر را به خود اختصاص داده است.

همچنین درآمد این سایت در سال ۱۳۹۴ نیم میلیارد تومان بوده است که همایون شجریان پرفروش‌ترین خواننده این بازار موسیقی بوده است.

قطعه‌ «هوای زمزمه‌هایت» با ترانه حسین منزوی و هوشنگ ابتهاج و آهنگسازی غلامرضا صادقی و «یک نفس آرزوی تو» با شعر کمال جعفری و آهنگسازی سعید فرج پوری به عنوان تیتراژهای سریال «می‌خواهم زنده بمانم»، قطعه «شعله ور» تیتراژ فیلم سینمایی «شعله ور» با آهنگسازی سهراب پورناظری و همخوانی نصرت فاتح علی خان و قطعه «بال رویایی عشق» با شعر فریدون مشیری و آهنگسازی کیوان ساکت پرمخاطب‌ترین قطعه‌های این خواننده در سال ۱۴۰۰ در «بیپ تونز» بود.

محسن چاوشی
محسن چاوشی هم مانند همایون شجریان همیشه جزو پرفروش و پرمخاطب‌های «بیپ تونز» بوده است و او هم در سال ۱۴۰۰ از بین ۱۰ قطعه برتر چهار قطعه را به آثار خود اختصاص داده است.

آلبوم «امیر بی گزند» در کنار آلبوم «سی سالگی» از احسان خواجه امیری در سال ۱۳۹۵، آلبوم «ابراهیم» در سال ۱۳۹۷ و آلبوم «قمارباز» در سال ۱۳۹۸ پرفروش‌ترین آثار «بیپ تونز» از این خواننده در این سال‌ها بوده است.

قطعه «کجا بودی» با ترانه حسین غیاثی و آهنگسازی محسن چاوشی تیتراژ سریال «خسوف»، قطعه «اسدالله» با ترانه و ملودی محسن چاوشی به مناسبت عید غدیر، قطعه ریمیکس «دیوونه» با ترانه پدرام پاریزی و تنظیم و میکس و مسترینگ فرشاد حسامی و قطعه «ماهی کنار رود» با ترانه پدرام پاریزی و ملودی محسن چاوشی از جمله پرطرفدارترین قطعه‌های شنیده شده در «بیپ تونز» بود.

حجت اشرف زاده و راغب
قطعه‌های «زیبای منی» با صدا و آهنگسازی حجت اشرف زاده و ترانه احمد امیرخلیلی و قطعه «هوای عشق» با صدای مصطفی راغب، آهنگسازی ایمان یمینی و پیمان عدالت، ترانه آرش طاقتی دو قطعه دیگر از مجموع ۱۰ قطعه پرمخاطب «بیپ تونز» در سال ۱۴۰۰ بودند.

قطعه‌های «باب دلمی» محسن چاوشی، «مادر» مصطفی راغب، «سلام» مهدی احمدوند، «نفس» و «مسافرخونه» احسان خواجه امیری، «دلبر» حمید هیراد، «هوای دل» رضا بهرام، «صدای بارون» و «ماهی» گرشا رضایی، «کابوس» آرمان گرشاسبی، ۱۰ قطعه پر مخاطب دیگر «بیپ تونز» هستند که در یک آلبوم ۲۰ قطعه‌ای برای مخاطبان این سایت و پلتفرم جمع آوری شده است تا با بهترین کیفیت پرمخاطب‌ترین‌های ۱۴۰۰ را بشنوند.

قطعه‌های موسیقی به صورت تک آهنگ و آلبوم از سایت «بیپ تونز» به آدرس www.beeptunes.com قابل خریداری است.

کد خبر: 49350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =