نماینده مجلس: سوء مدیریت اتفاق‌های مشهد را رقم زد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ماجرای اتفاق‌های ورزشگاه مشهد اگر نخواهیم به سوء مدیریت اشاره کنیم ضعف مدیریت مشهود بود، تاکید کرد: این سوء مدیریت تنها به وزارت ورزش و جوانان بر نمی‌گردد بلکه همه مجموعه‌های برگزار کننده را شامل می شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به دنبال ماموریتی که رئیس مجلس به آنها برای بررسی اتفاقات مشهد در جریان برگزاری بازی فوتبال ایران و لبنان افتاد داده بود، نخستین نشست را با مسوولان ذی ربط از جمله وزیر ورزش و جوانان، نماینده وزارت کشور، نیرو انتظامی، سرپرست فدراسیون فوتبال و نمایندگان سایر کمیسیون ها برگزار کردند.

محمدصالح جوکار در جمع خبرنگاران با ابراز تاسف از اینکه شیرینی پیروزی و صعود ایران به جام جهانی با اتفاقات ناگوار در حاشیه مسابقه تلخ شد، سوالاتی برای ریشه یابی اتفاق پیش آمده در مشهد مطرح کرد تا مسوولی که قصور کرده است شناسایی شود چرا که رقابتی در تهران بدون حاشیه برگزار می شد این بار به نحوی مدیریت شد که مایه تضعیف نظام و کشور شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از عدم مدیریت بحران و دلجویی بعد از بحران گله کرد و تاکید داشت این بی توجهی باعث سوء استفاده رسانه های معاند شد تا جایی که می خواستند ایران را از رفتن به جام جهانی محروم کنند.  

در این جلسه نمایندگان و اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بر نا هماهنگی و سوء مدیریت مجموعه برگزار کننده مسابقات در مشهد تاکید داشتند.

در پایان این نشست محمدصالح جوکار از جمع بندی جلسه گفت: نخستین جلسه در رابطه با بررسی مسائل و حواشی فوتبال ایران و لبنان در مشهد مقدس برگزار شد، تعدادی بانوانی که بلیت تهیه کرده بودند پشت در استادیوم ماندند، مسائلی رخ داد که ابتدا رئیس جمهور ورود کرد تا وزیر کشور موضوع را بررسی کند سپس رئیس مجلس ورود کرد و به کمیسیون امور داخلی کشور ماموریت داد تا موضوع بررسی شود.

وی ادامه داد: ناهماهنگی در بین دستگاه ها در برگزار کننده مسابقه مشهود است در شرایط خاصی که مشهد در ایام نوروز دارد برگزاری این رقابت در استادیوم امام رضا(ع) بسیار سخت بوده و می توانستند با مدیریت بهتر رقابت را در تهران برگزاری کنند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: نکته ای که روشن است، عدم هماهنگی بین دستگاهی و عدم تعامل درست بین آنها و همچنین نداشتن شورای تصمیم گیر که بتواند مانند اتاق کنترل و فکر عمل کند و مجموعه هایی که باید دست به دست هم می دانند را هدایت کرده تا رقابت خوب با حضور پر شور تماشاگران برگزار شود، تشکیل نشد.

جوکار افزود: بیشترین مساله ناهماهنگی داخلی است و شاهد اتهاماتی هستیم که به یکدیگر وارد می کنند که مورد پذیرش نیست. قرار شد کل مستندات، مکاتبات و مصوباتی که وجود دارد را تا روز پنجشنبه به مجلس ارسال کنند تا علت حضور ۲۳ هزار تماشاگر و ناهماهنگی مشخص شود، همچنین کمیته ای تشکیل می شود تا مستندات را بررسی کند احتمالا بررسی میدانی خواهیم داشت. در نهایت گزارش مکتوب به هیات رئیسه ارایه می‌شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: تا جمع بندی اطلاعات نمی توان پیش داوری کرد، در آینده نزدیک این گزارش را به صورت کامل ارائه می کنیم تا مردم بدانند به این موضوع رسیدگی شد. بحث ما استیضاح وزیر نیست، می خواهیم عوامل را بررسی کنیم، اگر نخواهیم در این موضوع به سوء مدیریت اشاره کنیم، ضعف مدیریت مشهود است و این امر تنها به وزارت ورزش بر نمی گردد بلکه همه مجموعه های برگزار کننده را شامل می شود.

کد خبر: 49356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =